תוקף. רוזנטל
תוקף. רוזנטלצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) קורא לפתוח בחקירה בעקבות הפרסום לפיו משרד התרבות והספורט העביר תקציב פרסום של יותר 2.5 מיליון שקלים ללא מכרז, והקלטות לפיהם מתאמת, לכאורה, השרה מירי רגב גרסאות במטרה לטייח את הפרשה.

את דרישתו פרסם הבוקר רוזנטל תחת הכותרת 'מירי רגב לא גנבה?' המבקשת לרמוז להכרזתה מהעבר של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כאשר ביקשה לדחות את ההאשמות שהטיחו גורמי שמאל ותקשורת כלפי בכירי הליכוד והימין.

ח"כ רוזנטל קובע כי "במדינה מתוקנת מירי רגב הייתה מגורשת מהחיים הציבוריים".

נציין כי בהקלטות שהציג ערוץ 10 נשמעת השרה רגב כשהיא לכאורה מתאמת גרסאות עם בכירי משרדה כדי להתנער מהטענה לפיה בחרה במקורבה ללא מכרז. רגב עצמה הגיבה לטענות ומסרה, "כל ההליך מתחילתו ועד סופו אושר על ידי המשפטנים של המשרד ובוצע כדין, נקודה".

במשרד התרבות והספורט קובעים כי המשרד ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. "ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע – ולכן הקמפיין נעשה על ידי ספק זה".

על פי תגובת המשרד הקלטות שנחשפו בערוץ 10 אינן אלא סימולציית תקשורת. "היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".