שרת המשפטים בכנס
שרת המשפטים בכנסצילום: דוברות שרת המשפטים
שרת המשפטים, איילת שקד, נשאה הבוקר (שני) דברים בכנס השופטים במלון רמדה בירושלים.

בפתח דבריה התייחסה השרה לשנת השמיטה "אנו נמצאים כעת לקראת סיומה של שנת השמיטה. מצוות לקט שכחה וּפאה, הפקרת קרקעות וּשמיטת חובות, כולם מבוססים על ההנחה כי הנותן לא נותן משל עצמו, אלא משל האל, ועל כן בַּכֶּסֶף וּבַכּח הניתנים לו, עליו לעשות למען אחרים ולא רק לביתו".

"אתם, השופטים והרשמים, ואנו - נציגי הממשלה וחברי הכנסת, זכינו לשמש בתפקידי הנהגה. הכוח אשר נמצא ברשותנו הוא מנדט אשר ניתן לנו על ידי העם וּלמענו. הכח עלול להשחית. לכן חשוב לזכור יום יום, שעה שעה, שניתן לנו פיקדון – לשמור, להגן ולהוביל עם שלם", הוסיפה.

השרה ציינה בדבריה את שיתוף הפעולה הפורה שנוצר בינה לבין נשיאת בית המשפט העליון ואת עבודתן המשותפת בוועדה למינוי שופטים, "לאחר קרוב לשנה ללא מינוי שופטים, התחילה הוועדה בראשותי למנות שופטים נוספים לערכאות השונות. הנשיאה וְאנוכי עובדות בשיתוף פעולה צמוד ופורה, וֲאני סמוכה וּבטוחה כי נזכה למנות שופטים מצוינים לרוב".

השרה התייחסה לקורס ההכנה לשפיטה ואמרה, "בשבועות האחרונים התעורר דיון ציבורי בעקבות פרסומים בעניין קורס ההכנה לשיפוט. אני מאמינה כי מערכת השפיטה בישראל צריכה לבטא את ההטרוגניות בחברה הישראלית,. מובן, כי עליה לשמש דוגמא בכל הנוגע לעֶקרון השוויון וּמתן הזדמנות הוגנת".

לדבריה, "קורס ההכנה לִשפיטה היחיד מסוגו בעולם, צריך להיות בעל מנגנון המחייב מתן הזדמנות שווה לעורכי דין המגיעים מן המגזר הציבורי וּלאלו המַּגיעים מן המגזר הפרטי, לבחון יכולות שונות וְכַמוּבן להגיש נימוקים ענייניים וּמפורטים. מעל לכל נדרשת עבודה להחזרת אמון הציבור בעניין זה".

"אני שמחה על שיתוף הפעולה שנוצר בין הנהלת בתי המשפט לבין לשכת עורכי הדין. ואני מאמינה כי שילוב של גורמים נוספים בקורס ההכנה לשיפוט יסייעו בקידום השוויון וּהשקיפות", הוסיפה.

לסיום ברכה את המשתתפים, "בִּרְכָתי אל כולנו הנמצאים כאן היום, שנדע כל אחד את תפקידו, את מימדי השפעתו על הציבור ועל ההיסטוריה, ונעשה בהם שימוש חכם וצודק. בברכת שנה טובה, שנת עשייה שיתוף פעולה והצלחה".