בנימין נתניהו
בנימין נתניהואלכס קולומויסקי, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה השבועית הנערכת הבוקר (שני) בהתייחסות לגל הפיגועים שאירעו לאחרונה.

"קיימתי הבוקר דיון מיוחד עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים ושר התחבורה, כדי להתמודד עם מה שמסתמן כמגמת פיגועים גוברת, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון", ציין נתניהו. "אנחנו נתגבר כוחות ונגדיל את המיגון לכלי רכב כדי לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".

ראש הממשלה העניק בהמשך דבריו גיבוי פומבי ראשון להחלטתו של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, למנות את תא"ל (מיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה.

"למשטרת ישראל יש תפקיד חשוב בזה, כמו בכלל, בשמירת החוק והסדר. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון פנים והמאמצים שלו למנות את האיש הטוב ביותר לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל", אמר נתניהו. "גל הירש הוא האדם הנכון, במקום הנכון. הוא קצין ערכי, מסור, יש לו יכולות גדולות לחולל שינויים ולתרום תרומה לחיזוק משטרת ישראל ושלטון החוק במדינה".

הממשלה אישרה את הארכת תקופת כהונתו של ניצב בנצי סאו כממלא מקום המפכ"ל עד ל- 14 באוקטובר או עד למינוי מפכ"ל חדש למשטרה, על ידי הממשלה, לפי המוקדם מביניהם.

בנוסף אישרה הממשלה את הארכת תקופת כהונתו של רב גונדר אהרון פרנקו כנציב בתי הסוהר עד לתאריך 14/10/15 או עד למועד מינוי נציב חדש לשירות בתי הסוהר, על ידי הממשלה, לפי המוקדם מביניהם.