אופיר אקוניס, השר הממונה על רשות השידור ובקרוב שר המדע והטכנולוגיה, הגיע לאולפן ערוץ 20 כדי להסביר את תכנית הממשלה לתאגיד השידור הישראלי, שיוקם במקום רשות השידור הוותיקה.

השר אקוניס פתח את הראיון בהצהרה, "ב-31 במרס 2016 תפתח תחנת שידור חדשה על בסיס רשות השידור הישנה. המתכונת שהייתה - תסתיים".

הוא פרט את הערוצים השונים שיכלול התאגיד, "שלוש תחנות טלוויזיה ועוד מספר תחנות רדיו ששמן ישמר, כדי שימשיכו את הביטוי האלמותי, קול ישראל מירושלים".

ערוץ טלוויזיה אחד מיועד לשדר תכנים הדומים לאלה המוקרנים כיום בערוץ הראשון, ערוץ נוסף יוקצה לילדים ולנוער והערוץ השלישי יחליף את ערוץ 33 ובמסגרתו יתקיימו גם שידורים בשפה הערבית.

לגבי העובדים אמר השר אקוניס כי חלקם יפוטרו. "בשנת 2015 לא צריך 1500 עובדים כדי להפעיל שלושה ערוצי טלוויזיה. נדרש שינוי עצום באופן הפעילות של רשות השידור. למשל צוותי הענק שיוצאים לצלם כמעט כל אירוע, זה דבר שכבר עבר מן העולם. בעולם כולו וגם בישראל עובדים עם צוותים קטנים יותר והרבה יותר יעילים. זה מה שאנחנו מבקשים".

הוא התייחס גם לעיסוק הנרחב שמקדישה התקשורת לנושא פיטורי העובדים ואמר, "עניין העובדים הוא נושא חשוב מאוד, אבל המהות אינה העובדים אלא הצופים. אנחנו צריכים לעצב מסך שימשוך צופים ותחנות רדיו שיימשכו מאזינים".

השר לא עזב את האולפן לפני שהודיע בחגיגיות כי אגרת הטלוויזיה תבוטל רטרואקטיבית מתחילת שנת 2015, "NO MORE אגרת טלוויזיה".