בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על הקמת צוות מקצועי שיבחן וישפר את סביבת הייצור בישראל.

בדיון מיוחד שכינס נתניהו עם שר הכלכלה אריה דרעי, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ותעשיינים בכירים מכל ענפי התעשייה הוצגו החסמים העיקריים אשר הביאו לירידה חדה בהקמת מפעלים חדשים בישראל, ומנגד, מגמה של הגדלת מספר מפעלים ישראלים המייצרים מחוץ לישראל.

נשיא התאחדות התעשיינים הציג את יוקר הייצור בישראל, חסמי הרגולציה והחוסר בעובדים טכנולוגיים ומקצועיים. בדיון הוצגה ההשפעה של הירידות בייצור ובייבוא בישראל על הצמיחה. התעשיינים הביעו חשש בדיון מהשפעתה של המדיניות הממשלתית לעידוד היבוא והאווירה העוינת לתעשייה הישראלית.

נתניהו הורה על הקמת צוות בכיר ובו מנכ"לי משרדי האוצר, הכלכלה ורה"מ ונשיא התאחדות התעשיינים במטרה להוביל מדיניות שתשפר את הסביבה העסקית בישראל. שר הכלכלה הודיע על הקצאת תקציב של 40 מיליון שקלים להכשרות מקצועיות, בשיתוף התאחדות התעשיינים, שיופעלו ע"י שירות התעסוקה.

"התעשייה הישראלית היא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של כלכת ישראל", אמר ראש הממשלה. "הגדרתי יעד ברור: להגדיל את הצמיחה במשק כדי לחזר את כלכלת ישראל, נעודד צמיחה, נחזק ונסייע לתעשיינים כדי להצמיח את כלכלת ישראל ולהיטיב עם אזרחי ישראל".

השר דרעי הוסיף כי "הכלכלה בישראל זקוקה בימים אלה לסיוע כדי שתוכל ליצור מקומות עבודה ולתמוך בכלכלת ישראל, וזה מה שאנחנו עושים".

שרגא ברוש הסביר כי "הבעיה העיקרית של התעשייה הישראלית היא האווירה אשר מקרינה על מערכת קבלת ההחלטות, אנחנו נחושים לייצר סביבת עסקים טובה יותר במטרה לעודד הקמת תעשייה חדשה ותחרותית, ולחזק את התעשייה הקיימת. בין היתר באמצעות הפחתת יוקר הייצור, הנהגת שיעור המס הטוב בעולם לתעשייה והגדלה משמעותית של היצע העובדים הטכנולוגיים".