עופר עיני יו"ר ההתאחדות יוצא נגד שר הכלכלה
עופר עיני יו"ר ההתאחדות יוצא נגד שר הכלכלהפלאש 90

המאבק על קיום משחקי כדורגל בשבת עולה מדרגה: ההתאחדות לכדורגל והמינהלת מאיימות כי אם לא יאפשרו לקיים משחקים בשבת, יעצור הענף את פעילותו עד להסדרת העניין.

במכתב שנשלח לשר הכלכלה אריה דרעי הובהר כי לאור לאור העמדה הברורה שהביע בית המשפט בשבוע שעבר, אין ברירה אלא לעצור את משחקי הכדורגל בישראל בכל הליגות והגילאים.

זאת אם עד לשבעה בספטמבר לא תסדיר הממשלה את חוקיות המשחקים בשבת.

במכתב עליו חתומים יו"ר ההתאחדות עופר עיני, ויו"ר מנהלת הליגה יורם באומן נאמר כי  "בכל מדינות העולם נהוג לקיים את משחקי הכדורגל בימי המנוחה השבועיים. גם בישראל, קרוב למאה שנה, נערך חלק משמעותי מפעילות הכדורגל ביום שבת".

הכותבים מציינים כי "על פי ממשלות ישראל לדורותיהן, לא נאסרה בפועל הפעילות שהייתה פומבית מזה עשרות רבות של שנים...בהבעת עמדתו של בית הדין שלא ייתן לגיטימציה לקיום משחקי כדורגל בשבת, התעלם ממכלול הטיעונים שהובאו בפניו ומעל הכל התעלם מהעובדה שהפעילות הזו מתקיימת לאורך עשרות רבות של שנים תחת מדיניות מוסכמת".

ראשי מנהלת הליגה וההתאחדות מבהירים כי "כשעמדה זו תתגבש לפסק דין, הדבר עלול להוביל לכריתת ענף הכדורגל וענפי ספורט אחרים".

כאמור, הם מסכמים את מכתבם באיום כי "ככל שלא יינתן היתר עד ליום רביעי ב-7 בספטמבר, לא תהיה בידנו כל ברירה אלא להפסיק לאלתר כל פעילות הכדורגל המאורגנת על ידי מנהלת הליגות לכדורגל וההתאחדות לכדורגל בישראל בימי המנוחה השבועית לבני הדתות השונות".