ברכת שר החינוך לשנה החדשה

1,689,939 ילדים ובני נוער יחלו הבוקר ללמוד ב-4,714 מוסדות לימוד שונים.  157,477 מבין התלמידים עולים הבוקר לכיתה א'.

חוץ מחזרת התלמידים לבתי הספר, היום יחלו את השנה גם כ-680 אלף ילדי גן שיחזרו מהחופש הגדול. 

אתמול נפגש בנט עם יו"ר ארגון המורים רן ארז והשניים הגיעו להסכמות שסייעו בהסרת איום השביתה שתוכננה למחר בבתי הספר העל-יסודיים.

שר החינוך, נפתלי בנט, פתח את השנה ואמר: "אנחנו מתחילים היום שנת חינוך. שנת חינוך להורים, שנת חינוך לילדים, שנת חינוך לכל מדינת ישראל. אני רוצה לומר היום להורים ששולחים את הילדים שלהם לגן ולבית הספר: מהיום לילדים שלכם בכיתה אלף יש כיתה יותר קטנה, לילדים שלכם בגן יש סייעת שניה. אם אתם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים – יש לילדים שלכם עזרים חדשים שיעזרו להם להתמודד עם האתגרים שבפניהם. ואם אתם הורים לתיכוניסטים – תגברנו את לימודי המתמטיקה כדי לתת להם צרור מפתחות גדול יותר להצליח בעתיד שלהם. מערכת החינוך ערוכה לכבודכם – ואני מאחל לכולם שנת חינוך מוצלחת".

במשרד החינוך מציגים שורת רפורמות ושינויים עליהם יושמו דגשים במרוצת שנת הלימודים הקרובה: רפורמת הסייעת השנייה: כ- 4600 גנים יפתחו את שנת הלימודים תשע'ו עם צוות חינוכי מוגבר הכולל גננת ו- 2 סייעות, רפורמת הקטנת הכיתות: תלמידי כיתות א' ילמדו בכיתות קטנות המכילות עד 34 תלמידים בלבד, התכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה: השנה ייפתחו 100 מגמות לימוד חדשות ללימודי מתמטיקה, ותכנית "הזדמנות שווה": משרד החינוך יקצה מיליארד שקלים להנגשה למען ילדים עם צרכים מיוחדים.

עשרות בתי הספר נוצריים ברחבי הארץ לא יפתחו את שנת הלימודים, כמחאה על הגבלת תשלומי ההורים שמשרד החינוך מאפשר להם לגבות. בכמה בתי ספר ברחבי הארץ הודיעו ההורים כי לא יפתחו את שנת הלימודים בשל הצפיפות בכיתות, כמו בבית הספר יפה נוף בירושלים ובבתי הספר רבין ונוף ילדות בתל מונד, בשל מצבו הפיזי של בית הספר.

תלמידי היישוב כוכב יאיר צור יגאל לא יגיעו היום לבית הספר, כמחאה על כך שאין בית ספר תיכון ביישוב. תלמידי בית הספר דביר בחולון יפגינו בבוקר מול העירייה ולאחר מכן ישבתו, בשל הצפיפות במוסד. 

הורים מבתי הספר "שקמה" ו"חופים" מהמועצה האזורית חוף אשקלון הודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר בשל מחסור במיגוניות להסעות. ההורים ציינו כי יש סכנה ל-1,300 תלמידים משום שאין בסביבתם מרחב מוגן בטווח של שבע שניות.