נפתלי בנט הבוקר
נפתלי בנט הבוקרצילום: ערוץ 7

מקורבו ואיש סודו של שר החינוך נפתלי בנט, יועץ התקשורת משה קלוגהפט, הוא זה אשר נבחר להוביל את קמפיין משרד החינוך "לתת חמש", כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 10.

מדובר בקמפיין להכפלת מספר התלמידים הנבחנים בבגרות במתמטיקה ברמה של חמש יחידות לימוד בתוך ארבע שנים. 

קלוגהפט נמצא בקשר ארוך שנים עם בנט, עוד מהימים בהם שימש בנט בתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע, שימש כיועץ אסטרטגי למפלגת הבית היהודי בשתי מערכות הבחירות האחרונות, וממשיך לשמש יועצו של בנט גם בימים אלו.

יש להדגיש כי על פי הדיווח, בחירתו של קלוגהפט נעשתה באופן חוקי לחלוטין, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), אך עם זאת היא מעוררת תמיהות.

לפני כמה שבועות נערך דיון במשרד החינוך, בין המשתתפים היו בנט, דוברת המשרד, קלוגהפט ונציג של לפ"מ. בסיום הדיון נקבע שקלוגהפט מצא חן בעיני הלקוח, קביעה מתבקשת לאור הקשרים ארוכי השנים בין השניים.

קלוגהפט מסר בתגובה: "אני שוקל לגבות שקל על כל תחקיר של ערוץ 10 בנוגע אליי ואז לא אצטרך לעבוד יותר בשום קמפיין".

ממשרד החינוך נמסר: "השר בנט עשה במאה ימים האחרונים בחינוך מהלכים שלא נעשו כאן ב-30 שנה. הקמפיין המוצלח ללימודי המתמטיקה הביא תוך יומיים למאות פניות של היי-טקיסטים להשתלבות בפרויקט, כמות שקודם לכן לא השגנו בשנה שלמה. משה קלוגהפט הוא אסטרטג ותיק ומוערך, ספק מורשה של לפ"מ, שדורג כמוביל בישראל בתחומו על ידי המגזין העולמי פורבס כבר לפני שבע שנים על פועלו. לפ"מ בחרו את אנשי המקצוע הטובים ביותר להצלחת הקמפיין, והצלחת המהלך כבר מוכיחה את עצמה לטובת כל ילדי ישראל".