מפעיל לחץ. ג'ון קרי
מפעיל לחץ. ג'ון קריפלאש 90

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ישלח היום (רביעי) מכתב לכל חברי הקונגרס בו ידגיש את המחויבות הביטחונית של הממשל בוושינגטון לישראל ולמדינות המפרץ, לאחר ההסכם שנחתם בין אירן והמעצמות.

במכתב יטען קרי שנוצרו "מיתוסים", כלשונו, סביב ההסכם, "כולל טענות שקריות, שמטרתן לקעקע אותו, בלי להבין את המשמעות של המהלך".

פקידים בכירים במחלקת המדינה אומרים הבוקר שמדובר באחד הצעדים האחרונים שינקוט קרי כדי לקדם את החלטת המחוקקים הדמוקרטיים שטרם הודיעו כיצד יצביעו בנושא הסרת העיצומים מאירן.

קרי אמור לשאת בשבוע הקרוב נאום מרכזי בפילדלפיה, זמן קצר לפני שהקונגרס חוזר מחופשת הקיץ, ויתמקד באופן שבו העסקה הופכת, לטענתו, את ארצות הברית ובעלות בריתה לבטוחות יותר.

מזכיר המדינה, שהיה מאדריכלי ההסכם, אמר באחרונה כי הוא אינו יכול להבין את ההיגיון שמוביל מחוקקים דמוקרטיים להצביע נגד העיסקה, ובניגוד לדעת המפלגה.

הוא הבהיר בימים האחרונים כי אם ארה"ב לא תאשר את העיסקה, יאיים הדבר על הקשרים שלה עם כל המעצמות האחרות, ועלול להשליך גם על עתיד הכלכלה האמריקנית.

בדיונים סגורים צוטט מזכיר המדינה בימים האחרונים כאומר שאם ישראל תביא לאי אישור ההסכם בקונגרס, היא "עלולה להפוך למבודדת יותר", כלשונו.