אורן חזן
אורן חזןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בראיון לערוץ 7 מביע חבר הכנסת אורן חזן ביטחון מלא בכך שהיועץ המשפטי לממשלה יסגור את תיק החקירה נגדו, וזאת על אף החלטת המשטרה אתמול להמליץ על העמדתו לדין.

את דבריו פותח חבר הכנסת חזן בקביעה כי הוא חש בטוב בעיקר לנוכח הצלחתו להביא לביטולה של כוונת המנהל האזרחי להרוס את שמורת 'עוז וגאון' שמעל צומת גוש עציון, השמורה שהוקמה לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו.

חזן מספר כי המנהל האזרחי הורה להרוס את השמורה, אך בהתערבותו מול שר הביטחון המהלך נמנע והשר הורה לזרז את הסדרתו החוקית של המקום. לדבריו מדובר בהמשך ישיר של הנחיית ראש הממשלה נתניהו לאחר הרס בתי דריינוף בבית אל לקדם את בניית 300 יחידות הדיור בבית אל ולחדש את תנופת ההתיישבות.

לטעמו של חזן שמורת 'עוז וגאו"ן' תמשיך ותהיה מוקד סיורים ובילויים כמו גם סמל לאחדות שבו מתקיימים מפגשים של בני נוער ומגזרים שונים לצד פינה חמה לחיילי צה"ל, ובכך תהיה אמירה משמעותית בדבר חידוש וחיזוק ההתיישבות ברחבי הארץ.

באשר להמלצת המשטרה להעמידו לדין על תקיפתו את ראש עיריית אריאל, מספר חבר הכנסת חזן כי משפטנים שראו את החומר המדובר העלו גיחוך ולהערכתם היועץ המשפטי לממשלה יורה על סגירת התיק.

"התיק אמור היה להיסגר מחוסר אשמה לפני שנכנסתי לכנסת, אבל אחרי שהדביקו לי רכילות צהובה פתחו אותו מחדש", הוא אומר ורומז לשיקולים זרים ובלתי ענייניים העומדים מאחורי התלונה נגדו.

עם זאת מדגיש חזן כי הוא רואה במשטרה כמי שעושה את תפקידה נאמנה ובשם תפקיד זה הגישה את המלצותיה, אך כאמור מי שיכריע הוא היועמ"ש.

באשר לפרשה עצמה טוען חזן כי מדובר בתלונת נגד שהגיש מנכ"ל עיריית אריאל לאחר שהוא עצמו הגיש תלונה לפיה הותקף פיזית על ידי המנכ"ל, ואף הגיע לבדיקת רופא באותו יום בו התרחש העימות בינו לבין המנכ"ל וראש העירייה. הטענה נגד חזן מתמקדת בתקיפה לכאורה שנעשתה בדחיפה קלה של המרפק, דחיפה שלטענתו כלל לא הייתה .

"הציבור יבין שמישהו מנסה להשתיק אותי. אני שלוחם ומשרתם של האזרחים ששלחו אותי להיות נציגם בכנסת. כשאני לא מתיישר עם האליטות וממשיך להיאבק ומגלים שאי אפשר לקנות אותי, אז אני משלם על כך מחיר ומוכן לשלם את המחיר הזה".

בשולי הדברים נשאל חזן אם הוא מקדם את התלונה שהבטיח להגיש נגד העיתונאי עמית סגל וחדשות ערוץ 2 על פרשת הקזינו בבולגריה. חזן ממליץ לנו לחכות ולראות כיצד הדברים מתקדמים. הוא מבהיר כי מעולם לא אמר שלא יגיש תלונה נגד סגל וערוץ 2, אך לפי שעה הוא מתמקד בעניינים חשובים יותר כדוגמת מאבקם של סוחרי תל אביב מול הפגיעה הצפויה בהם בשל עבודות הרכבת הקלה.