שי פירון פורש מהכנסת

סיעת "יש עתיד" התכנסה היום (רביעי) לישיבה מיוחדת בעקבות פרישתו של ח"כ הרב שי פירון והצטרפותו של אלעזר שטרן לכנסת ה-20.

"שי, חברי האהוב והרב שלי, היה ויישאר חלק מאיתנו", אמר יו"ר המפלגה יאיר לפיד. "הקמנו  יחד את 'יש עתיד' וכל זה יישאר. שי חוזר לעסוק בחינוך, וזה היעוד שלנו, השליחות שלנו".

''אני שמח לקבל את ח"כ אלעזר שטרן, הוא תוספת חשובה בתחום הזהות היהודית ובתחום הביטחוני", הוסיף ח"כ לפיד. "אתם אנשי מפתח כדי להחליף את השלטון".

השר לשעבר פירון הודה כי לא מדובר בצעד קל עבורו. "להגיע להיות חבר כנסת זה חלום גדול, מימוש של החזון היעודי בבית הקדוש הזה''.

"כשר חינוך היו לי הצלחות אבל גם כמה כישלונות. אבל באתי כדי להיות שר החינוך. חינוך זה לא פודינג אלא תהליך שלוקח זמן. אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור ובלמנו את קיפוחן של הבנות הספרדיות.

''באתי לפוליטיקה כדי להיות שר החינוך וחסר לי הלוח, הגירים, התלמידים והמורים", הוסיף ח"כ פירון. "אני מאמין שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה, ואני אמשיך להיות חייל שלו".

שר החינוך לשעבר ישתלב בתפקידים חינוכיים מחוץ למשכן הכנסת. בין שאר המשימות שעל סדר יומו החינוכי, פירון יתגורר מספר ימים בשבוע במעונות הסטודנטים של מכללת ספיר בשדרות ולצד ליווי פרויקטים חינוכיים קיימים, השר לשעבר יביא לעיר פרויקטים חינוכיים מתקדמים נוספים.

"אני חוזר לכנסת ברגשות מעורבים", אמר חבר הכנסת הנכנס שטרן, "אני שמח לחזור. הממשלה הזאת רמסה את הכנסת ולא הייתי רוצה להיות בקואליציה". לדבריו מי שמתעסק רק באיום האיראני כאיום העיקרי על מדינת ישראל טועה.

שטרן