קוראים לשינוי הצעת החוק. אריה בכרך ומאיר אינדור
קוראים לשינוי הצעת החוק. אריה בכרך ומאיר אינדורצילום: חזקי עזרא

ארגון נפגעי הטרור אלמגור פנה אל ​שרת המשפטים איילת שקד ואל ​יו״ר ועדת החוקה ניסן סלומיאנסקי בדרישה שלא להביא את החוק חדש למניעת טרור לקריאה שנייה ושלישית.

זאת כדי לאפשר לנפגעי הטרור, למשפחות השכולות וליועצים המשפטיים של הארגון להביע את דעתם בנושא.

מאיר אינדור, יו"ר הארגון טוען, "התגלה לנו שבשלבי הכנת החוק היתה מעורבות עמוקה של ארגונים אזרחיים חיצוניים שדאגו יותר לטובת החשודים בטרור, מ​אשר ​לאזרחי ישראל".

לדבריו, "הם הצליחו לכרסם בסעיפים שונים שהובאו על ידי מערכת הביטחון, בנימוקים של זכויות הפרט. כך יצא שזכויות הפרט של אזרחי ישראל הונחו בצד, לעתים לטובת מחבלים שכבר ביצעו עבירות על הפקוד למניעת טרור במתכונתה הנוכחית״.

בארגון טוענים כי החוק הישן עדיף על זה החדש. לטענתם "משפטנים ולוביסטים  הצליחו לשכנע את גורמי המערכת המשפטית להקל בסעיפי ענישה במיוחד במה שמכנים 'טרור עממי'".

כך למשל, מציינים באלמגור את המימון והארגון של זריקות אבנים ובקבוקי תבערה.

"חשוב למנוע  ממארגני הטרור העממי  המשך פעילות על ידי הכנסתם לכלא לשנים ארוכות,  בלא אפשרות להסתובב חופשי להסית  ולארגן פציעה והרג של עוברי דרכים. לשם כך יש צורך לחוקק  ענישה כבדה יותר  שתייצר הרתעה​"​, טוענים בארגון.

ד"ר אריה בכרך, אב שכול ומראשי ״אלמגור״ טוען כי "הגישה שהונחה לפני הכנסת ושולבה בחוק הנוכחי על ידי גופים כמו המכון לדמוקרטיה ואחרים, היא שיש לחדול מהשימוש בתקנות לשעת חירום. אנו סוברים שמה שמתאים למדינה כמו ארה״ב שאחרי 9/11 מתאים גם לנו".

הוא מוסיף כי "אם יש לחברי הכנסת ספקות, שיזמינו את הילדה איילה ​שפירא.​ ​שיסתכלו לה בעיניים מבעד למסכת הלחץ שעל פניה מאז שנשרפה. שיזמינו  פצועים אחרים, שיספרו להם מה הם עברו ועוברים באשמת הטרור העממי".