שובר שתיקה. ואנונו.
שובר שתיקה. ואנונו.פלאש 90

מרגל האטום מרדכי ואנונו מתראיין לראשונה לכלי תקשורת ישראלי: בראיון לערוץ 2 אחרי כמעט 30 שנים בהן נמנע מלשוחח עם כלי תקשורת מקומיים, הוא מספר הערב על ההתרחשויות שהובילו למעצרו.

הוא סיפר בערוץ 2 על המפגש עם סוכנת המוסד סינדי. "זה היה ברחוב. אני חוצה את הכביש ואישה חוצה את הכביש ואנחנו מדברים. היא מטיילת, אני מטייל. לא התאהבתי בה, אמרתי שהקשר יכול טיפה להתקדם. ברגע הראשון אמרתי לה שהיא סוכנת של המוסד, אבל אחר כך שכחתי מזה".

ואנונו סיפר כי הוא זה שיזם את הקשר עם סינדי: "זו השיטה להפיל בן אדם, כשהוא יוזם. אם היא יוזמת אתה חושד בה. אז אני יזמתי ודיברתי איתה. היא זרה בלונדון ואני זר בלונדון והתפתח קשר ונפגשנו עוד פעם ועוד פעם".

הוא טען גם כי היו סוכנות נוספות של המוסד שניסו להפיל אותו.

לדבריו, הבין שמדובר בתרמית רק בשלב מאוחר מאוד. "ברגע שאנשי המוסד התנפלו עליי בדירה ברומא, באיטליה, שם אני הבנתי, ואפילו שם עדיין חשבתי שהיא גם כן קורבן. אחרי שלושה ימים שהייתי בתוך הספינה שהביאה אותי לישראל אז הגעתי למסקנה שהיא הייתה חלק מהתכנית".

כזכור ואנונו היה כלוא בישראל 18 שנים, ומאז שוחרר היה נתון תחת הגבלות קשות, ואף נעצר שוב בשנים האחרונות, לאחר שהפר את תנאי שחרורו.