מסתננים במתקן "חולות"
מסתננים במתקן "חולות"צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, שלח מכתב לשר הפנים ובו הוא מתריע, כי הפניית מסתננים ששוחררו ממתקן חולות לערים אחרות שאינן תל אביב ואילת, רק יוצרת בעיה חדשה.

"איזה פתרון יצרו כאן", שואל ברוורמן, "היה לחץ של דעת הקהל בתל אביב ואילת אז במקום לפתור את הבעיה מעבירים אותם לערים אחרות. עכשיו הם מגיעים גם לפתח תקווה שהיא עיר בבניה ומבחינתם מקור אטרקטיבי לעבודה".

לדבריו יצירת מרכזי מסתננים בעיר, גורמת נזק לשכונות החלשות, "הם לא ישכרו דירות בבנייני היוקרה, הם הולכים לגור בשכונות החלשות, והאוכלוסייה הוותיקה מתרחקת. זה הולך מדחי לדחי. אני דורש מהממשלה לעשות חשיבה אמתית איך פותרים את הבעיה. אולי צריכים לפצל אותם בשווה לכל הארץ, לאפשר להם לעבוד בצורה מסודרת ובמעקב ובפיקוח של המדינה, ואז אולי הסיכוי שהם ידרדרו לפשע קטן יותר".

"צריכים לפתור גם את בעיית שרותי הבריאות ומתן שרותי חינוך להם ולילדיהם. הרי אי אפשר מצד אחד לאפשר להם להישאר כאן, אך לא להכיר בהם כאילו הם לא קיימים. גם המשטרה לא יודעת מה לעשות מצד אחד מותר להם להיות כאן, מצד שני הם בלתי חוקיים, אז מותר להם לעבוד או לא", מוסיף ברוורמן.

ברוורמן צופה כי מתי שהוא תהיה התנגשות, "הם מקימים לעצמם מסגרות תרבותיות, של בילוי ומפגשים, וגם מסגרות דתיות, יש לזה המון השלכות שמצטברים לאט לאט, ויום אחד זה יתפוצץ לנו בפנים. כל הכנסיות שפזורות ברחבי הערים היהודיות יכולות להביא להתנגשות מול בני דתות אחרות. אולי היום זה עדיין לא אקוטי אבל זה ילך ויתגבר".