חוג התנ"ך. הערב
חוג התנ"ך. הערבצילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיימו הערב (חמישי) במעון ראש הממשלה בירושלים מפגש נוסף במסגרת חוג התנ"ך.

זהו המפגש השביעי של חוג התנ"ך אותו מקיימים נתניהו ורעייתו, על שם אביה של שרה שמואל בן ארצי ז"ל.

קדמו לראש הממשלה נתניהו בקיום חוג התנ"ך ראשי הממשלה לשעבר דוד בן-גוריון ומנחם בגין. החוג חודש לפני למעלה משלוש שנים ע"י בני הזוג נתניהו והוא מתקיים בשיתוף 'מרכז מורשת בגין'.

המפגש הערב התמקד החוג בנושא "יהושע כמנהיג".

בפתח המפגש אמר נתניהו, "אני פעם אמרתי שהתנ"ך הוא סלע קיומנו. פשוט כך, אין שום משמעות אחרת להיותנו כאן. לולא הקשר שלנו גם לארצנו וגם לספר הזה. אני קורא בו מדי שבת עם בני, במקרה שהוא חוזר לחופשות, בלעדיו, אם הוא לא חוזר לחופשות. אני דולה ממנו השראה עצומה".

"אנחנו בדיוק מסיימים את החומש החמישי, קריאת ספר דברים ומיד אחריו נמצא יהושע. הנוהג שאני מקיים עם בני אבנר, שתמיד אחרי שגמרנו את פרשת השבוע ואת ההפטרה, באה תוספת. ואנחנו פשוט קוראים מתוך התנ"ך קטעים נרחבים. אין פעם שהדבר איננו אקטואלי. אין פעם אחת שזה לא נוגע להווה ולא נוגע לחיי הנצח של האנושות בכלל ושל עמנו בפרט", הוסיף.

לדבריו, "חשוב לי שגם ילדי ישראל יקראו בתנ"ך ויבססו את הידע שלהם, את התרבות שלנו את המורשת שלנו שהיא באמת סיפור של אמונה, היסטוריה ומוסר בין אדם לחברו, בין אדם לאלוהיו, מוסר כלל אנושי, זה בראש ובראשונה".

ראש הממשלה התייחס גם לנושא המפגש הנוכחי ואמר, "אנחנו שואבים מיהושע בעיקר את ההבנה שבאויבים צריך להילחם, אם הם רוצים להשמיד אותנו, זה דבר ראשון".