בשבת הלך לעולמו קברניט אל על לשעבר, אוריאל כהן, שהדף בגבורה מחבל שניסה להשליך רימון על נוסעים ישראלים בשדה התעופה במינכן בפיגוע שאירע לפני 45 שנה. 

כהן היה בן 90 במותו, והלווייתו צפויה להתקיים מחר (א') בבית העלמין בסביון בשעה 18:00.

באתר "הגבורה" מופיע הנוסח של עיטור האומץ שכתב שר התחבורה אז גד יעקבי, "וזאת לעדות כי הענקתי את עיטור האומץ לקברניט אוריאל כהן מכח הסמכות שניתנה לי בהחלטת ממשלת ישראל לאחר שמצאתיו ראוי לכך על המעשה שתאורו להלן: אוריאל כהן שימש כקברניט מטוס אלעל בטיסה 435 תל אביב - מינכן - תל אביב.

ביום הארוע השתלט יחיד ובידיים ריקות על מחבל חמוש בבית הנתיבות של מינכן. פעולתו זו בלמה את הסתערות המחבלים והכשילה את נסיון ההשתלטות שלהם על המטוס ופגיעה בו. היה זה מעשה גבורה שנעשה בעת מילוי תפקיד, תוך חרוף נפש, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל".

נציין כי בין נוסעי הטיסה היו השחקנים אסי דיין וחנה מרון, שנפצעה באורח קשה ואיבדה את רגלה. מרון היתה בדרכה ללונדון למבחן אצל חיים טופול לתפקיד גולדה ב"כנר על הגג". בנחיתת הביניים במינכן הותקפו הנוסעים הישראלים על ידי חוליית מחבלים שתכננה לחטוף את המטוס. 

אחד המחבלים הצליח במהלך המתקפה להשליך רימון אחד. הנוסע אריה קצנשטיין הי"ד הטיל את עצמו על אביו שהיה לידו כדי לגונן עליו - ונהרג מהרסיסים. 11 נוסעים נפצעו. המחבלים נעצרו לאחר קרב קצר עם מאבטחי שדה התעופה וגורשו מגרמניה.