המפגש במעבר קלנדיה
המפגש במעבר קלנדיהצילום: דובר צה"ל
נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, יו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני וראש מחלקת הפרט באגף כוח האדם, אלוף-משנה גיל בן שאול, הגיעו היום (ראשון) לחלק תווי חג ולהרים כוסית לכבוד ראש השנה עם לוחמים ולוחמות מגדודי המעברים של המשטרה הצבאית.

הרמת הכוסית התקיימה במעבר "קלנדיה" שבעוטף ירושלים, וכללה סקירה של מפקד גדוד "ארז", סגן-אלוף גיל ממון, על המצב הביטחוני באזור ומפגש עם חיילים בודדים מצרפת, מגרמניה, מאוקראינה, מארה"ב, מארגנטינה ומרוסיה.

צה"ל מעניק לקראת החגים כרטיסי "רב-תו" של רשת "מגה" לכ-14,100 חיילים. שווי הכרטיסים הוא כשישה מיליון ש"ח, אשר נתרמו על ידי הקרן לידידות יחד עם ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ובשיתוף האגודה למען החייל.

כרטיסים בשווי 500 ש"ח מחולקים לכ-9,600 חיילים בודדים וזכאי תשלומי משפחה. בנוסף, אישרה הקרן לידידות סיוע נוסף של 250 ש"ח לכ-4,500 חיילים שאינם עומדים בקטגוריות הרשמיות אך מצוקתם מוכרת.

הכרטיסים יאפשרו לחיילים לחגוג את החג בכבוד על ידי מימוש הכרטיס לרכישת מזון, הלבשה, הנעלה, ספורט ועוד, בהתאם לצורכיהם. בין החיילים שיקבלו את ההטבה יהיו גם חיילים בודדים, אלפי צעירים וצעירות שבחרו לעזוב את ארצות מוצאם, לעלות ארצה, ולשרת בצה"ל.

"המצוקה הכלכלית המאפיינת משפחות רבות, אינה פוסחת על חיילי צה"ל המגיעים מכלל האוכלוסיות בישראל", אמר הרב אקשטיין. "יש לנו את הכבוד העצום לתמוך באלפי החיילים הבודדים שהשאירו את יקיריהם מאחור ומשרתים בצה"ל מתוך שליחות ציונית על אף הקשיים הכרוכים בכך".

ראש מחלקת הפרט, אלוף-משנה גיל בן שאול, אמר במפגש כי "אנו מאחלים לכלל החיילים חג שמח ושנה טובה. נמשיך לפעול לשילובן של כלל האוכלוסיות בצה"ל תוך מתן מגוון כלים למפקדים לצורך טיפול באוכלוסיות החלשות".