כוחות משטרה בא-טור במזרח ירושלים
כוחות משטרה בא-טור במזרח ירושליםצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"זה היה נורא. הייתי בהלם", כך משחזרת יהלי בדיחי את האירוע הטראומטי שעברה במוצאי שבת, לאחר שלדבריה רוכב קטנוע ערבי ניסה לחטוף את בנה בן השנה, שעמד בסמוך אליה.

במשטרת מרחב מוריה נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר כי יהלי, בעלה צוד ובנם זוהר מתגוררים במושב קשת שברמת הגולן. בסוף השבוע הגיעו השלושה לבקר את סבתו של צוד, המתגוררת באחוזת בית הכרם בירושלים. כשעמדו לשוב לביתם נשאר האב בבית הסבתא, ויהלי יצאה החוצה עם בנה לשים את עגלת התינוק בתא המטען של רכבם.

"שמתי את הדברים על המדרכה לידי, וזוהר ישב על המדרכה בצמוד אליי, עם הרגליים על הכביש", תיארה יהלי את האירוע. "העמסתי את הציוד והסתבכתי רגע עם העגלה. פתאום שמעתי את זוהר צורח בצורה לא אופיינית. הסתובבתי וראיתי מישהו על קטנוע עם רגל אחת על כלי הרכב ורגל אחת על הכביש".

לדבריה, רוכב הקטנוע רכן ותפס את בנה. "הוא הסתובב לכיוון שלנו, תפס את זוהר בבית השחי והרים אותו מהמדרכה. ניסיתי למשוך אותו ממנו ולא הצלחתי, אז חיבקתי אותו מהגב ומשכתי אותו אליי חזק. זוהר היה ממש אצלו בידיים. למזלי הוא התכופף, אז הוא לא הצליח להפעיל את כל הכוח שלו. צרחתי צרחה מטורפת, ואנשים הסתובבו והסתכלו. כשהוא הבין שאין לו סיכוי הוא אמר במבטא ערבי כבד 'חשבתי שזה בובה', גיחך וברח".

בני הזוג התקשרו למשטרה והחלו בנסיעתם חזרה לביתם ברמת הגולן. ניידת מתחנת עירון נשלחה לתחנת הדלק "אלונית" בכביש 6, שם נגבתה מהם עדות, אולם בשל חומרת המקרה הגיעה המשפחה למסור עדות גם בתחנת משטרת עירון באזור ואדי ערה. "הם אמרו שחוקר בתחנה חייב לחקור אותנו. במשטרת עירון נחקרנו במשך כשעתיים ונסענו הביתה", סיפרו בני הזוג.

במשטרה חוקרים את נסיבות המקרה, ובין היתר נבדק אם האירוע תועד במצלמות אבטחה.