איבנוביץ'. הכוכב של בוסניה יפסיד הערב לישראל?
איבנוביץ'. הכוכב של בוסניה יפסיד הערב לישראל?צילום: רויטרס

הישג השיא של נבחרת ישראל בכדורסל היה אי שם באיטליה בשנת 1979. אז הנבחרת הישראלית סיימה את אליפות אירופה היוקרתית במקום השני, כשהפסידה לברית המועצות בתוצאה 98:76. 

מאז, מנסים בכל פעם מחדש שחקני הנבחרת הישראלית לשחזר את הישג אותו מחזור, אך ללא הצלחה מזה כבר זמן רב. המקום הכי רחוק אליו הגיעה הנבחרת הישראלית, אחרי המקום השני, היה מקום 6 באליפות היוקרתית, גם כן הישג לא מבוטל כלל. ובכל זאת, נראה שהפעם יש בנבחרת הלאומית שלנו משהו אחר, משהו שיכול להביא אותה רחוק מאוד.

זה התחיל הרבה לפני האליפות שמתקיימת על פני ארבע מדינות שונות באירופה. כבר בטורניר המוקדמות, עשתה הנבחרת הישראלית הישג גדול כשסיימה את השלב המקדים במקום הראשון.

הופעתה של הנבחרת הישראלית באליפות אירופה היא גם הישג לא מבוטל, כשזו משתתפת בה בפעם ה-12 ברציפות, ממש כמו יריבתה האחרת בבית האירופי, נבחרת פולין. אך אם מאז שנת 2011, נהגה ישראל להיכנס אל האליפות היוקרתית במחזור האחרון ובעזרת טורניר ההזדמנות האחרונה, אל האליפות הנוכחית הזו, הנבחרת הישראלית העפילה מהמקום הראשון והרבה לפני המחזור האחרון בשלב המוקדמות. 

זו לא הנבחרת המוכשרת ביותר, אבל זו בהחלט הנבחרת המאומנת יותר, ובעיקר נטולת אגו וכבוד. תחושת האחדות והחברות מחלחלות אל הפרקט, כשאפילו מאמן היריבה אמש, מאמן נבחרת פינלנד התפעל מהקבוצתיות וחדוות המשחק שיש בין השחקנים הישראלים.

אחרי שניצחו את נבחרת רוסיה ופינלנד בשני המשחקים הראשונים באליפות היוקרתית, הערב (שלישי, 18:30) תפגוש הנבחרת הישראלית את נבחרת בוסניה. זו אותה נבחרת בוסניה שניצחה אותה לפני 11 יום בטורניר ההכנה בקרואטיה, אך מנגד הנבחרת הישראלית כנראה כבר לא אותה אחת מלפני 11 יום בלבד.

כאמור, החיבור בין השחקנים, האימונים והמשחקים האחרונים יצרו נבחרת אחרת. כזו שצריכה לנצח בקלות את נבחרת בוסניה הערב ולעלות למאזן של שלושה ניצחונות רצופים באליפות אירופה שבכדורסל. הישג שלא זכור כאן בישראל שנים רבות. 

כמו פינלנד, גם נבחרת בוסניה תגיע למשחק הערב כשהיא עייפה וחבולה. רק אמש הסתיים משחקה מול נבחרת צרפת בתבוסה כואבת 81:54, במה שהיה גם הפסדה השני באליפות הנוכחית, לאחר שהפסידו גם לנבחרת פולין במשחק הראשון באליפות.

בלי מירזה טלטוביץ', הכוכב הגדול של הנבחרת הוא ככל הנראה מי שעומד על הקווים שלה, דושקו איבנוביץ' הסרבי. בניגוד לרוסיה, בוסניה היא נבחרת ללא יכולת קליעה כמעט מחוץ לקשת, ובמשחקיה באליפות עד כה אפשר היה להתרשם מכך שהם אוספים לא מעט כדורים חוזרים אך ממעטים לעשות מהם סלים. על כן צפוי המשחק הערב להיות משחק של הגנות.

מצד שני, גם אדלשטיין, מאמן הנבחרת הישראלית ידוע בתור אחד שאוהב הגנה. איך זה ייגמר? ניחוש שלנו, ניצחון ישראלי נוסף, כזה שיבטיח למאמן הג'ינג'י ושחקניו הופעה בשלב הבא של האליפות.