דרעי באופקים
דרעי באופקיםצילום: דוברות ש"ס

שר הכלכלה אריה דרעי התייחס הערב (שני) למתווה הגז שאושר בכנסת והסביר מדוע לא הסכים להשתמש בסעיף 52 בחוק המקנה לו את הזכות לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים.

בעת סיור במפעל שניב באופקים אמר דרעי כי "לאחר שהחברות קיבלו את כל שבעת התנאים שהצגתי במכתב לראש הממשלה בנושא מתווה הגז, אני הצבעתי בקבינט, בממשלה וגם היום בכנסת, אני וכל חברי סיעתי, בעד מתווה הגז.

"זה מה שהיה אפשר להשיג, צריך לזכור ש-6 שנים לא נעשה שום דבר לצערי הרב, אז במעט זמן ובעובדות שניתנו, אני חושב שהוצאנו את המקסימום שבאפשרותנו ולכן הצבענו בעד מתווה הגז", הסביר השר.

לדבריו, מעולם לא השתמשו בישראל בסעיף 52 ולא עקפו את הממונה. "נכון שהמחוקק נתן לי את הסמכות, אבל אני לא חשבתי וגם היום אני לא חושב, שמן הראוי ששר אחד ייקח את זה על עצמו, זה דבר תקדימי ולכן ביקשתי שהממשלה תיקח על עצמה את הסמכות, שכל הממשלה תחליט ביחד.

"היום העברנו את מתווה הגז ואני מאמין שבעוד זמן קצר נמצא גם רוב בכנסת כדי לקחת את הסמכויות האלו, היום זה לא התאפשר, אבל אני מאמין שבזמן הקרוב זה יקרה. אני חוזר ואומר, כי כדי לעקוף את הממונה ראוי ונכון שהממשלה תיקח את הסכמות שהממשלה במליאתה תעשה את זה ולא שר אחד", כך דרעי.