משה יעלון
משה יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נאם הערב (שני) בטקס הזיכרון השנתי לחללי חטיבת גבעתי, והבטיח: "אנו הופכים כל אבן ועושים כל מאמץ כדי שהדר גולדין ואורון שאול ישובו לישראל".

"בקיץ שעבר הייתה חטיבת גבעתי מעמודי התווך במערכת 'צוק איתן' ברצועת עזה", אמר יעלון. "לוחמיה ומפקדיה יצאו להגן על יישובי הדרום מפני חמאס וארגוני הטרור האחרים ששאפו, ועודם שואפים לשבש את חיינו בארץ הזו".

שר הביטחון הדגיש כי לוחמי ומפקדי החטיבה פעלו ב'צוק איתן' בנחישות, באומץ לב וברעות, כלשונו, כשהם מודעים לגודל המשימה ומבצעים אותה באופן מקצועי ומעורר הערכה.

"הלוחמים והמפקדים המשיכו בכך את שרשרת הדורות של חטיבת גבעתי, שנדרשה להילחם בלבנון, בעזה, ביהודה ושומרון, לאורך הגבולות ובתוכם. הם אף המשיכו את דרכם המפוארת של לוחמי חטיבת גבעתי בתש"ח, שהייתה שותפה למאבק על הקמת המדינה, ונותרה אף היא, לדאבון הלב, בשורות חסרות".

לדבריו, גם בשעה זו נמצאים לוחמי ומפקדי החטיבה על המשמרת, נכונים להשיב מלחמה שערה אם יידרשו לכך. "הם עושים זאת בסביבה מורכבת, רוויית אתגרים, כשסביבנו ערב רב של מדינות, ישויות וארגונים החמושים בנשק מתוחכם ואידיאולוגיה רצחנית.

"לו יכלו", הדגיש יעלון, "היו מנסים ארגוני הטרור לפגוע בנו יום יום, שעה שעה. גם בימים אלו אנו עדים לניסיונות שונים של גורמי טרור לאורך גבולותינו ובתוכם, לפגוע באזרחי ישראל''.

הוא הבהיר כי ישראל פועלת בנחישות ובעוצמה, אך גם באחריות ובשיקול דעת, כדי לגדוע את ידם של המחבלים ושולחיהם. "לא נהסס להגיע אליהם בכל עת ובכל מקום. לא נסבול ניסיונות ירי מרצועת עזה, ונילחם ביד ברזל בתשתיות הטרור ובמפגעים הבודדים ביהודה ושומרון. לא נאפשר לאיראן, או לכל גורם אחר לפתוח חזית טרור בצפון, אין לנו כל כוונה להתפשר על כך.

"הערב נוסיף ונחבק את פצועי צה"ל אשר נמצאים במאבק מתמיד לשוב לחיים תקינים ככל הניתן. אנו כאן בשבילם, תמיד", אמר השר.

"לא נשכח גם את סגן הדר גולדין זכרו לברכה, לוחם סיירת גבעתי, שאנו מחויבים לעשות ככל יכולתנו להשיבו לישראל ביחד עם לוחם גולני סמל ראשון אורון שאול זכרו לברכה. זו חובתנו לכם, שמחה ולאה גולדין, וזהבה והרצל שאול ושאר בני המשפחה.

"אנו הופכים כל אבן ועושים כל מאמץ כדי שהבנים ישובו לישראל. אנו גם פועלים להשיב את האזרחים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה, וממשיכים במאמצים לאתר את נעדרי צה"ל ממערכות ישראל. זו חובתנו כהנהגה", הבהיר יעלון.