רון חולדאי
רון חולדאיפלאש 90

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הנערך ככל הנראה להתמודדות על ראשות מפלגת העבודה, שיגר הערב (ב') מכתב לחברי המפלגה בה הוא מותח ביקורת על היו"ר יצחק (בוז'י) הרצוג וקורא שלא לדחות את הפריימריז לראשות המפלגה.

"האנרכיה הקיימת היום, שבה כל חבר כנסת מושך לכיוון הנראה לו ומייצר אג'נדה עצמאית ולעיתים אף מנוגדת לרצון החברים – אינה ראויה”, כתב חולדאי והוסיף כי “בימים אלו חשוב במיוחד שמפלגת העבודה תשמור את מעמדה כמבצר של פלורליזם ושיח חופשי, בו לחברים יש השפעה אמיתית על מצעה ודרכה”.

חולדאי אף קרא לייצר שיח מדיני ולחזק את הברית עם ארה"ב ואירופה. "הנושא החשוב ביותר הוא הצורך הדחוף והמיידי של ישראל להתניע את התהליך המדיני, ולהביא לידי היפרדות מהפלסטינים על מנת להבטיח את המשך קיומה של מדינה בעלת רוב יהודי".

לטענתו, "אם לא נשכיל להיפרד ממיליוני פלסטינים שעליהם אנו שולטים היום, הרי שרעיון שתי המדינות יתפוגג תוך שנים מעטות ובין הים לירדן תהיה מדינה אחת שבה היהודים יהיו מיעוט. בד בבד עם התנעת תהליך מדיני, עלינו לחדש ולחזק את הברית שלנו עם ארצות הברית ומדינות אירופה”.

בהמשך אף קרא לנטוש את השם 'המחנה הציוני' לטובת החזרת 'העבודה'. "הייתי רואה בחיוב אם תחזור המפלגה לשמה המקורי, בעיני יש לכך משמעות ערכית”, כתב חולדאי.