פריג'. דין מתווה הגז כדין הכדורגל בשבת
פריג'. דין מתווה הגז כדין הכדורגל בשבתפלאש 90

המאבק על השבת בין שחקני הליגה הלאומית וראשי הכדורגל הישראלי טרם הגיע לסיומו, ונראה שייקח זמן רב עד למציאת הפתרון בנושא קיום משחקים בשבת.

בינתיים בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת ליגת העל שבכדורגל מחכים לתגובה משר הכלכלה אריה דרעי, שקיום משחקי הכדורגל בשבת תלויה כמעט בהחלטתו הבלעדית. 

יש מבין הפוליטיקאים שדורשים מדרעי, יו"ר תנועת ש"ס, לתת את היתר העבודה לראשי הכדורגל, וישנם כאלה שמבינים את המורכבות מבחינת דרעי ואמונתו הדתית בקביעת החלטה שכזו. אחד מאלה הוא יו"ר שדולת הספורט בכנסת, חבר הכנסת עיסאוי פריג'. 

פריג', שיגר מכתב לראש ההמשלה נתניהו ובו דרש כי כמו במתווה הגז, גם בנושא מתן היתר למשחקי הכדורגל בשבת, יועברו סמכויותיו של דרעי. "סכנה מרחפת מעל קיום משחקי הכדורגל הישראלי בשבת. המשמעות של אי קיום כדורגל בשבת הרת גורל עבור המשך תרבות הכדורגל בישראל, תרבות המשותפת לכל אוהדי הכדורגל בישראל - יהודים, מוסלמים ונוצרים, כולם חיים 'משבת לשבת'", כתב פריג'.

"לא צריך להיות הבדל בין גז לבין כדורגל בשבת. מדובר בשתי סוגיות שאין ביכולתו של שר הכלכלה להכריע בהן. כפי שעתיד מתווה הגז הוא בעל חשיבות מכרעת לעתידה של ישראל ועתיד כלכלתה. על פי הוראות סעיף 31ב' לחוק יסוד הממשלה, אפשר להעביר את סמכויותיו של שר הכלכלה דרעי בנושא רגיש ומורכב כל כך".

עוד כתב פריג' לראש הממשלה נתניהו, "הכדור נמצא כעת בידיו של שר הכלכלה אריה דרעי, הוא זה שיחליט אם ישחקו כאן כדורגל בשבת ואם לאו, הוא זה שיחליט אם תהיה לנו עוד שבת של כדורגל. אבל לא נכון שההחלטה הזו תהיה שלו. הערכתי נתונה לשר דרעי, אך אסור להעמידו בפני דילמה בין אמונתו כיהודי דתי לבין תפקידו".

בתוך כך מתברר כי כבר לפני חודש, בטרם הגיעה בקשת שחקני הליגה הלאומית בכדורגל שלא לשחק ביום שבת אל בית הדין האזורי לענייני עבודה, הגיש יו"ר תנועת ש"ס ושר הכלכלה דרעי, בקשה אל שרת התרבות והספורט מירי רגב בכדי לבחון אפשרות של הזזת המשחקים משבת אל מוצאי השבת או לאחד מימי החול באופן קבוע. 

מכתב זה של דרעי נשלח גם אל יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני ואל יו"ר מנהלת הליגות, יורם באומן. במכתבו מנמק דרעי את הבקשה בעזרת ציטוט מפסק דין של שופטת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת דליה דורנר בו: "יום שבת הוא הוא ערך לאומי לא פחות מאשר ערך דתי".