התפילות באומן
התפילות באומןצילום: פלאש 90

בשל כמות הנוסעים הגדולה השנה לאומן, נערכים שירותי ההצלה בהתאם.

סוכני הנסיעות מדווחים על גידול של 25% במכירות הכרטיסים בטיסות הצ‘ארטר ועליה חדה בטיסות דרך מדינה שלישית ומשם לאוקראינה כך שמדובר בהערכות לכ־ 35 אלף איש.

לדברי עסקני ברסלב, צוות המרפאה שבחצר 'הקלויז' המרכזי של 'איחוד ברסלב' באומן, בראשותם של נחי קליין ואביגדור לנדסמן, יחד עם צוות של 8 רופאים בכירים מישראל וצוות מתנדבים כבר נערך במקום ומוכן לקליטת ההמונים על כל צרה שלא תבוא.  ציוד רפואי במשקל 2 טון הוטס לשם כך במיוחד מהארץ.

עוד סיפרו כי "השנה עקב שריפת האמבולנס של ’הצלה אוקראינה‘ בידי אנטישמים בתחילת הקיץ, נשכרו ע“י ’הצלה אוקראינה‘, בראשות הלל כהן מקייב, בשיתוף פעולה עם ’איחוד ברסלב באומן‘ 2 אמבולנסים פרטיים שיעמדו הכן למקרי חירום. כך גם אמבולנס אחד מיועד לנסיעה לקייב למקרי אשפוז מסובכים בבתי החולים בקייב, כך שבאומן לא נשאר חלל ריק".

מלבד שירותי הצלה נשכרו פקחים מיוחדים שישמרו על הסדר. "השנה הופקו במיוחד לקחים בעקבות אסון המדרגות בהלוויית הרב וואזנר זצ“ל, ולשם כך נשכרו פקחים מיוחדים שיכוונו את הקהל בשעות הלחץ, דוגמת התיקון הכללי העולמי בערב ראש השנה והירידה ההמונית לאמירת ה‘תשליך‘ המסורתי", סיפרו.

ב‘הצלה אוקראינה‘ הדגישו כי חובה לעשות ביטוח רפואי לפני היציאה לחו“ל, ,הוצאה קטנה ומזערית שיכולה לחסוך הון רב במקרה של סיבוך רפואי חס ושלום".