שגרירות ישראל בקהיר
שגרירות ישראל בקהירצילום: רויטרס

שגרירות ישראל במצרים חזרה היום (רביעי) לפעילות לאחר ארבע שנים, אשר במהלכן אפשר לומר כי "צונאמי" שטף את המזרח התיכון ושינה את פניו לעד.

היום לפני ארבע שנים, נאלצו הדיפלומטים הישראלים לעזוב את השגרירות הישראלית במדינה. אלפי מפגינים מצרים פשטו בכוח אל תוך בניין השגרירות הישראלית בגיזה שבמצרים לאחר שמוטטו את קיר הביטחון מבטון שהקיף את הבניין.

ששת חברי צוות השגרירות הישראלית, שהתחבאו בעת התקיפה בחדר מאובטח בבניין השגרירות, פונו בהמשך מהמקום על ידי יחידת קומנדו מצרית, רק לאחר התערבותו האישית של נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

בעקבות התקיפה, הוטסו 85 אנשי צוות השגרירות ובני משפחותיהם חזרה לישראל בעוד שסגן השגריר הישראלי נשאר בקהיר. כמו כן, בעקבות התקרית הצבא המצרי הכריז על מצב כוננות.

במשרד החוץ ציינו כי בארבע השנים האחרונות, נאלצו הדיפלומטים לעבוד בתנאים מורכבים והמעבר לשגרירות לבטח יקל על הפעילות הדיפלומטית השוטפת.

משלחת בראשות מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, הגיעה היום לקהיר לציין את האירוע החגיגי. את הטקס כיבדו בנוכחותם סגן ראש הטקס המצרי, שגריר ארה"ב במצרים, וכן עובדי שגרירות ישראל בקהיר בראשות השגריר חיים קורן.

לאחר טקס הרמת הדגל הישראלי ונאומי הבכירים, הוסר הלוט משלט השגרירות וסמל מדינת ישראל. האירוע נחתם בשירת התקווה וכן ההמנון המצרי.

מנכ"ל משרד החוץ אמר כי "תחת הנהגתם של רה''מ בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, הצלחנו להדוף את האיומים ואנו עובדים ביחד למען יציבות ושגשוג במזרח התיכון. מצרים תמיד תהיה המדינה הגדולה והחשובה ביותר באזורנו, ואין פלא שבעולם הערבי נהוג לקרוא למצרים 'אום אלדוניה' - אם העולם".