טיילור רוצ'סטי. ישראלי
טיילור רוצ'סטי. ישראליצילום: היורוליג

עבור המתנגדים והיריבים, מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב תמיד היה שנוי במחלוקת, ולא בגלל הפן הספורטיבי, אלא ההפך מכך. תמיד היוו הצהובים עבור היריבות האחרות, מעין קבוצת כדורסל שנמצאת מעל כל היתר, ולא בגלל העליונות המקצועית או הזכיות הרבות בתארים. עיקר הביקורת של המתנגדים למועדון הצהוב מתל אביב, נעה בעיקר סביב צעדים של התל אביבית הצהובה, כאלה שנמצאים בתוך התחום האפור.

אחרי שהפסידו בחצי הגמר בעונה שעברה והודחו בבושת פנים על ידי הפועל אילת, ובעקבות זכיית היריבה המרה הפועל ירושלים בתואר האליפות ההיסטורית בליגת ווינר סל, במכבי תל אביב מיהרו להפיק לקחים.

כצעד ראשון, נפטרו ראשי הצהובים ממרבית השחקנים הזרים של המועדון, גם אם לבסוף אחד מהם, בריאן רנדל, חזר לקבוצה עוד לפני שהחל לשחק את העונה החדשה. במקום השחקנים שהלכו, החתימו במכבי שלל כשרונות מבטיחים, כולל אחד כזה שכבר שיחק במדים הצהובים בעבר כמו ג'ורדן פארמר שנחשב ישראלי.

אל פארמר בקו האחורי של הצהובים, מצטרף היום גם טיילור רוצ'סטי הגארד האמריקאי הנהדר שהיה מלך הסלים ביורוליג בעונה שעברה, כששיחק במדי ניז'ני נובוגורד.

איזרוחו של רוצ'סטי על ידי הצהובים התקבל אצל היריבים והמתנגדים בכעס רב, שכן הצהובים החתימו את השחקן מבלי לדעת שיש באפשרותם לאזרח אותו, ולטענתם, כל תהליך אזרוחו של רוצ'סטי נעשה מתוך הבנה שיהיה להם קשה בארץ עם החוק הרוסי המחייב בכל זמן נתון שני שחקנים בעלי תעודת זהות ישראלית על הפרקט. 

כבר לפני שבועיים הגישו הצהובים בקשה מיוחדת אל משרד הפנים בנוגע לאזרוחו של רוצ'סטי, כשעל פי התיקון לחוק השבות מ-1970, יכול מי שאחד מבני משפחתו יהודי, ולאו דווקא אמו, לעשות עליה ולהיחשב כישראלי. על פי הבקשה שהגישו ראשי הצהובים, ישנן הוכחות כי אביו של טיילור, הווארד רוצ'סטי, הוא יהודי מניו ג'רזי ואף סבתו של השחקן יהודייה.

עם קבלת תעודת הזהות הכחולה לידיו, הפך רוצ'סטי למתאזרח השלישי בסגל של מכבי - אחרי ג'ורדן פארמר וסילבן לנדסברג, והישראלי השביעי יחד עם יוגב אוחיון, גיא פניני, דגן יבזורי ואיתי שגב.