הפגישה הערב
הפגישה הערבצילום: לשכת פרוש

בצל המתיחות השוררת בין ישראל לארצות הברית, התארח היום (רביעי) שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, לארוחת צהריים בביתו של סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש.

בפגישה נטל חלק אהרן דוד דייוויס, מנהל המחלקה לקשרי חוץ של מרכז אגודת ישראל בירושלים וג'ונתן ברגר מהמחלקה המדינית של השגרירות.

במהלך הפגישה שוחחו השניים על מצב היחסים בין ישראל לארה"ב, מצבה של היהדות החרדית בישראל ובארה"ב, היעדר התהליך המדיני ועוד שורה של נושאים אקטואליים העומדים על סדר היום.

שגריר ארה"ב דן שפירו אמר כי ארה"ב היא ידידתה של ישראל, והדגיש כי הברית היא חשובה והידידות היא אמיצה, "כך היה וכך יהיה בהמשך", אמר. בדבריו התעניין במצבו ובצרכו של הציבור החרדי בישראל, ועל עבודתו של הרב פרוש כסגן שר החינוך.

סגן שר החינוך הודה על הקשר ההדוק והאכפתי של השגריר עם הקהילה החרדית בישראל במשך כל ימות השנה ואמר כי "הוא מאוד מעריך את הקשר המלמד שהממשל בארה"ב רואה בציבור החרדי גורם חשוב ומשמעותי במדינה".

בהמשך סיפר על האתגרים הרבים העומדים לפתחו כסגן שר החינוך, והאריך בפניו על האופן שבו מערכת החינוך החרדית בישראל פועלת ועל החשיבות הרבה שגדולי ישראל רואים בעצמאות החינוך ומשמעות לימוד התורה.