האירוע בשילה הקדומה
האירוע בשילה הקדומהצילום: שחר כהן

5000 נשים מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול בערב (רביעי) באירוע תפילת חנה בשילה הקדומה.

זו השנה החמישית שבה מתקיים האירוע שהפך למסורת. משנה לשנה מספר המשתתפות גדל וגם השנה למרות החום והאובך מספר שיא של נשים מכל רחבי הארץ, מכל הגילאים והמגזרים, השתתפו בערב סליחות, ניגונים ותפילת נשים מרגשת לקראת ראש השנה.

מסורת התפילה המיוחדת הנערכת בשילה הקדומה לפני ראש השנה מבוססת על המסופר בתנ"ך אודות חנה, אמו של שמואל הנביא שהיתה עקרה. היא הגיעה בראש השנה לבירת ישראל באותם ימים – שילה שבה שכן המשכן ושם נשאה תפילה מיוחדת שלימים נקראה "תפילת חנה" והיא מהווה את הבסיס להלכות תפילה עד היום. האירוע הייחודי ומרגש מיועד לנשים בלבד ומחובר לעוצמת התפילה הנשית של חנה, באותו מקום ובסמוך לאותו זמן שבו היא התפללה.

בגלל המספר הרב של הנרשמות מראש הוקדמה התוכנית שאמורה היתה להתחיל בשעות אחר הצהריים. וכבר בשעות הבוקר החלו הסיורים באתר כשבתחנות שונות עמדו שחקנים ומוזיקאים עם כלי נגינה מיוחדים. המשתתפות שהקדימו לבוא צפו במיצג האור-קולי הייחודי במגדל הרואה, המספר את סיפור המקום וסיפורה של חנה בעוצמה ובשימוש בטכנולוגיה מתקדמת המשלבת את המיצג עם הנוף האמיתי במקום. בשעות הצהריים התקיים באתר מעמד הפרשת חלה מיוחד ומלווה במוזיקה, בהסברים ובתפילות ע"י בני הזוג אורה ועזרי טובי.

לאחר ניגוני כינור מרגשים של הכנר הבינלאומי אייל שילוח, פתח בדברי ברכה קצרים אבי רואה ראש מועצת יש"ע ומטה בנימין. לאחריו דיברה אורחת הכבוד באירוע, חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא מסיעת יש עתיד, מחברת הספרים 'תפילת נשים' ו'מנהג נשים'. חה"כ לביא דיברה על תפילות של נשים לאורך הדורות החל מחנה ועד דורנו, שזכה לשוב לארץ ולהתפלל באותה שפה שבה נכתבה תפילת חנה.

לאחר מכן התקיימה שיחתה המרתקת של הרבנית ימימה מזרחי, המשתתפת באירוע בכל שנה. היא הכינה את קהל השומעות לראש השנה, על תפילותיו, מנהגיו וסגולותיו וערכה יחד איתם מעמד תפילת חנה משותפת ומרגשת. לאחריה עלתה להופיע להקת גינות עדן יחד עם הזמרת אורה ברנס. הערב נחתם בהופעתו המרגשת והסוחפת של הזמר והיוצר ישי ריבו ששילב בשיריו גם את פיוטי הסליחות וניגוני הימים הנוראים. האירוע כולו הופק על ידי צ'יקו בן זמרה.

באתר שילה הקדומה מסכמים בסיפוק את אירועי הקיץ שכללו גם את פסטיבל המחוללות בט"ו באב, את חפירות בני הנוער והסטודנטים ואת הסיורים והביקורים שמתקיימים כל העת והם נערכים כעת לפסטיבל ימי התנ"ך שיתקיים בחול המועד סוכות.

צילום: שחר כהן