יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: פלאש 90

שר התשתיות, ד"ר יובל שטייניץ, פתח (חמישי) את ישיבתה הראשונה של הוועדה לבחירת דיינים בראשותו, אשר אמורה למנות היום דיינים, לראשונה מזה ארבע שנים.

"אני מכנס היום את הוועדה למינוי דיינים לאחר למעלה מארבע שנים שבהן לא מונו דיינים - מה שגרם למחסור בדיינים, לעיכובים ממושכים, ולסבל קשה למתדיינים", פתח שטייניץ.

לדבריו, "הבחירה בדיינים מורכבת, אך בכוונתי לבקש מחברי הוועדה לפעול במשותף לבחירת דיינים ראויים ואיכותיים, המבינים את גודל האחריות המוטלת עליהם, ואשר יפסקו ביושרה ומתוך הבנת ציביונה המיוחד של מדינת ישראל והחברה הישראלית בה אנו חיים".

"בכוונתי לבקש מחברי הוועדה, שלא לפסול באופן גורף דיינים ממגזרים רבניים שונים", הוסיף שטייניץ ורמז למחלוקות על זהות חלק מהדיינים הצפויים להיבחר. "חשוב בעיני, שבתי הדין יפעלו בהכרה שנשים וגברים הם בני אדם שנבראו בצלם, וזכאים לשוויון מבחינת החוק והצדק הטבעי – כפי שמעוגן בחוקי מדינת-ישראל ובמסורת היהודית".

שטייניץ הביע גם תקווה שצורת הדיון תהיה ראויה ומכובדת, "אנחנו מתכנסים ערב ראש השנה ויום הכיפורים, ואני רוצה לאחל לכולכם שנה טובה וחתימה טובה. אנא, למרות הרגשות, הלחצים, התקוות והחששות – אני מבקש מכולנו לכבד איש את רעהו במהלך הדיון הארוך והמורכב העומד בפנינו. שלא נחטא, חלילה וחס, בריב ומדון או בהלבנת פנים לפני החג ולפני יום הכיפורים".

"אני מקווה שנצליח להגיע להבנות על בחירה ברשימה ראויה של דיינים חדשים", חתם שטייניץ את דבריו.