הר הבית
הר הביתPhoto by Muath Al Khatib/Flash90

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ קורא לשנות את הוראות הפתיחה באש בהר הבית ולהשיב את הכוח ויכולת ההרתעה לכוחות הביטחון.

"המצב הביטחוני בירושלים בלתי נסבל", אמר הערב (שלישי) קלמנוביץ בתגובה להירצחו של אלכסנדר לבלוביץ' בפיגוע אבנים וההתפרעויות בבירה במהלך החג. "לא ניתן למצב זה להמשיך ויש לפעול מיד".

לדבריו לפני מספר חודשים שונו הוראות הפתיחה באש בהר הבית, תוך שהן נוטלות מן המשטרה ומכוחות הביטחון את יכולת האכיפה והשמירה על הסדר ולמעשה מעקרות אותם מכוחם. 

"אני קורא לממשלת ישראל להחזיר באופן מיידי את הסמכות והכוח לידי כוחות הביטחון, להחזיר את הוראות הפתיחה באש לקדמותן ולאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם ולהגן על אזרחי ישראל. לא ייתכן שהר הבית ישמש מקום מקלט לפושעים, רוצחים ופורעי סדר", הדגיש המשנה לראש העיר.

קלמנוביץ הוסיף כי "כמי שחווה על בשרו את אימת הטרור, אני יודע היטב מה אבן מסוגלת לעשות, את פגיעתו הרעה והקטלנית של בקבוק תבערה. ההפקרות לא יכולה להימשך".

חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון הזכיר כי כבר תקופה ארוכה מתריעים בעירייה על ההידרדרות במצב הביטחוני. "שנת תשע"ו כבר לא תהיה שנה טובה עבור בני משפחת לבלוביץ׳ שאיבדו את יקירם אלכסנדר הי"ד בדרכו מארוחת החג בפיגוע אבנים מתועב בירידה משכונת ארנונה לארמון הנציב", אמר ליאון.

"בתפילותינו ובמעשינו אנו רוצים ששנת תשע"ו תהיה שנת מפנה בביטחון התושבים בירושלים - במיוחד לאור ההסלמה הקשה שאנו רואים בכבישים שונים ברחבי העיר ובהר הבית".

הוא הדגיש כי "אנו מתריעים על המצב הזה כבר זמן רב, ורצח של יהודי בערב ראש השנה הוא רגע אחד מאוחר מדי. צריך לתת מענה מיידי למצב כדי שכל מחבל עם אבן או בקבוק תבערה יחשוב פעמיים לפני שיעז לפגוע ביהודי בבירת ירושלים ומחוץ לה".