חנכו את הקו. כץ ונתניהו
חנכו את הקו. כץ ונתניהוצילום: ששון תירם

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע,יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות הדרום.

"מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול, קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ", אמר נתניהו.

הוא ציין כי "במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים מהירים. אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי".

נתניהו גם התייחס למתרחש בירושלים והבהיר: "החלטנו לשנות מדיניות ולאסור מלחמה על מיידי האבנים, זורקי הבקבוקים, יורי היריות ופורעי הפרעות - פשוט שינוי. והדבר הזה בא לידי ביטוי קודם כל בשינוי הוראות פתיחה באש. בקבוק תבערה או אבן - אלה הורגים גם בתוך הקו הירוק וגם מעבר לקו הירוק. הנרצח והנפגע אינו יודע את ההבדל, גם אנחנו איננו רואים את ההבדל".

ראש הממשלה הוסיף כי מעתה "יוחמרו מאוד הוראות הפתיחה באש. אנחנו הולכים להחמיר את העונשים בעונשי מינימום. יש לזה הרבה ויכוח, יש לזה הרבה התרעמות, אבל החוק חייב לשרת את החיים ולא החיים את החוק. תמיד האמנתי בזה, ולכן החוק ישונה".

לגבי הויכוח עם האמריקנים ציין ראש הממשלה כי הציבור ניזון מפרשנויות מוטעות של המציאות.

"אני שומע מכל מיני מומחים ופרשנים מזה חודשים שמסבירים שהמאבק שהובלנו נגד עסקת הגרעין האיראנית יכולה לגרום לנתק, לקריסה ביחסים עם ארצות הברית. זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים כזאת, גם לא יכולה להיות קריסה של יחסים כזאת, ולכן אני חושב שכדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי אחת המשימות שלו הוא לשמור על יחסי המדינות. "אני חושב שאני יודע איך לנווט את היחסים של מדינת ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו, ואנחנו שומרים עליה - גם מול האיומים החיצוניים, גם בגבולות וגם בפיתוח הפנימי של מדינת ישראל. אנחנו מפתחים את המדינה, ובה בעת שומרים גם על הביטחון שלנו, על הגבולות שלנו וגם על היחסים שלנו עם הטובה בידידותינו, ארצות הברית".

נתניהו גם התייחס לנושא העיכובים במינוי מפכ"ל המשטרה ונתן גיבוי לשר לביטחון הפנים. "השר ארדן נוהג נכון כשהוא מבין שזה המינוי החשוב ביותר שהוא יכול לעשות, אם זה ייקח עוד כמה ימים ועוד כמה שבועות, טוב שכך. יש לנו משטרה מצוינת, היא תהיה טובה יותר, והיא צורכת, או דורשת, כמה שינויים - ומי שיוביל אותה זה המפכ"ל החדש שיתמנה".