במסגרת הקמפיין להכרה ביום כיפור כ"יום חג" רשמי של האו"ם, ורגע לפני פתיחת העצרת הכללית, משלחת ישראל לאו"ם בשיתוף עם הפורום לדיפלומטיה תרבותית, יקיימו את מנהג התשליך באירוע חגיגי וראשון מסוגו במטה האומות המאוחדות.

בטקס צפויים להשתתף בכירי האו"ם, שרים ושגרירים מרחבי העולם, ביניהם שגרירי ארה״ב, אוסטרליה, קנדה, צרפת, וגם גרנדה, טנזניה וסיירה ליאון, אשר ישליכו באופן סמלי את חטאיהם לנהר המזרחי בניו יורק.

האירוע יכלול דברי פתיחה של שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, ושל נציגי הפורום לדיפלומטיה תרבותית, תומאס סאנדל וגרגורי לאפיט. את טקס התשליך יערוך הרב ארתור שנייר, ידידו הקרוב של המזכ"ל.

טקס התשליך מהווה אירוע שיא במסגרת הקמפיין להכרה ביום כיפור כ''יום חג'' רשמי של האו״ם. בשנה שעברה מטה האו״ם בניו יורק כלל לראשונה את החג בלוח השנה של הימים שיש להתחשב בהם בסדר היום של האו״ם.

שגריר ישראל רון פרושאור אמר כי "במקביל לראש השנה העברי, גם בארגון האו"ם נפתחת שנה חדשה. התשליך הוא הזדמנות עבור האו"ם להשאיר מאחור סכסוכים, להשליך את חטאי השנה החולפת, ולפתוח את השנה בדף חלק".

פרושאור הוסיף כי "השבוע, יהודים ברחבי העולם יציינו את היום הקדוש ביותר בשנה. אני שמח שלאחר 70 שנה, ארגון האומות המאוחדות, המכיר בחגים נוצרים ומוסלמים, מכיר סוף-סוף גם בחשיבותו של יום כיפור".