מוכן לדבר. רביבי
מוכן לדבר. רביבימועצת אפרת

ראש המועצה המקומית אפרת עו"ד עודד רביבי שיגר הערב (חמישי) מכתב למועצת עיריית רייקיאוויק, בירת איסלנד, ודרש לשנות את החלטת מועצת העירייה מלפני כיומיים המבקשת להחרים מוצרים המיוצרים בישראל. 

במכתבו כתב רביבי כי חרם על מוצרים של יהודים אינו דבר חדש באירופה ומצער שההיסטוריה הרעה חוזרת על עצמה. "מסתבר שאנטישמיות יודעת להגיע בכל פעם באמתלה שונה" כתב רביבי והוסיף כי החלטה זו פוגעת בראש ובראשונה בעשרות אלפי הפלסטינים העובדים במפעלים ישראלים.

"ביהודה ושומרון חיים בדו קיום כבר עשרות שנים יהודים וערבים, מרקם החיים העדין הזה יכול להשתנות רק אם תהיה התערבות ברוטאלית של ממשלות ואנשים שלא מכירים את המציאות בשטח, החלטה זו שלכם מנותקת מהמציאות'', הדגיש רביבי.

ראש המועצה המקומית אפרת המליץ לחברי מועצת העירייה הצפון אירופאית להגיע לישראל וללמוד את הסוגיה הפלסטינית-ישראלית לעומקה בטרם יקבלו החלטות כאלו בעתיד.  

נציין כי הגורמים הרשמיים באיסלנד התנערו היום מהחלטת מועצת עיר הבירה של המדינה, ריקוואויק, להחרים תוצרת ישראלית.

משרד החוץ של המדינה פרסם הודעה רשמית בה נאמר כי "החלטתה של מועצת עיריית ריקוואויק להטיל חרם על מוצרים ישראלים, עומדת בניגוד מוחלט למדיניות החוץ שלנו, ואינה משקפת את היחסים הטובים של איסלנד עם מדינת ישראל".

בממשל האיסלנדי הבהירו כי ההחלטה בעייתית גם מבחינה מוניציפלית, כיוון שהיא נוגדת את המדיניות הנוהגת במדינה, ועלולה שלא לעמוד בקנה אחד עם החוק.