אבו מאזן חוגג עם מחבלים ששוחררו. ארכיון
אבו מאזן חוגג עם מחבלים ששוחררו. ארכיוןפלאש 90

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור הגיב הבוקר להודעת מועצת הביטחון שגינתה את ישראל בנוגע לאירועי הימים האחרונים בהר והבית, הביעה "דאגה עמוקה" מהמתיחות בהר, וקראה ל"איפוק ורגיעה".

"מדובר בהודעה אשר מתייחסת להר הבית בשמו המוסלמי בלבד", הבהיר פרושאור, "ומציינת את זכותם של המוסלמים להימצא ולהתפלל במתחם, אך מתעלמת לחלוטין מהאלימות הפלסטינית, מהקשר בין העם היהודי להר הבית, ומזכותו של מי שאינו מוסלמי להנות מחופש גישה לאתר".

"במקום שהמועצה תמלא את תפקידה בהרגעת הרוחות, היא מצדדת באלה שמנסים להבעיר את האזור. כשהפלסטינים מבעירים את הר הבית, אבו-מאזן מתדלק את האלימות ומועצת הביטחון נותנת רוח גבית, זה מתכון לפיצוץ אזורי", האשים פרושאור.

הוא הזכיר כי "ביום ראשון האחרון, בעוד שיהודים ברחבי העולם התכוננו לחגוג את ראש השנה, פעילי טרור פלסטינים שוב ניצלו את תקופת החגים להתפרעויות אלימות בהר הבית, ולטרור שהביא לרציחתו של האזרח הישראלי אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל.

השגריר הישראלי הבהיר כי במקום לגנות את מעשי הטרור, אבו מאזן בוחר ללבות את האש, ולהכשיר את האלימות באמצעות התבטאויות אנטישמיות.

"רק אתמול הוא הכריז 'כי אין לאפשר לרגליהם המטונפות של היהודים לטמא את אל-אקצה'. הרטוריקה הזו מגונה ומסוכנת. בפעם האחרונה בה אבו מאזן הסית נגד מבקרים יהודים בהר הבית, יהודי נורה על ידי טרוריסט פלסטיני, כתב השגריר הישראל למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון.

הוא הבהיר כי "ישראל נחושה לשמור על האתרים הקדושים ליהדות  לאסלאם ולנצרות בירושלים. ישראל גם מחויבת לשמור על הסטאטוס קוו בהר הבית, כפי שהצהיר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, השבוע ופעמים רבות בעבר".

"הימנעותו של האו"ם מהפניית אצבע מאשימה כלפי האחראים לפרוץ האלימות", סיכם פרושאור את פנייתו, "מערערת את היציבות באזור ומעודדת את המשך ההתפרעויות הפלסטיניות בהר הבית".