מוזיאון אגד
מוזיאון אגדצילום: צבי וינשטוק

מוזיאון אגד בחולון פותח את שעריו בימי חול המועד לביקור נוסטלגי, חינם אין כסף.

המבקרים יוכלו לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, ששימשו את התחבורה הציבורית מזה כשמונים שנה. למעלה מ-80 האוטובוסים ושלל המוצגים במוזיאון אגד בחולון, מספרים כ-80 שנות היסטוריה של תחבורה ציבורית בארץ. האוטובוסים שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה.

הביקור במוזיאון הממוקם בחניון אגד בחולון פותח צהר להתפתחות התחבורה הציבורית בארץ מזה כ-80 שנה. בחלק מהאוטובוסים המשופצים ניתן לשבת ולראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים. גם רכבים ששירתו את אגד כמו מכלית, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לייצוג המגיע להם. לילדים זאת חוויה, למבוגרים זאת נוסטלגיה.

לדברי מנהל מוזיאון אגד, נח סלוצקי, "במוזיאון שנמצא סמוך לנתיבי אילון ניתן לראות ולהרגיש היסטוריה בשפה פשוטה שמדברת אל לב ילדים ומבוגרים כאחד. אגד היא מילה נרדפת לאוטובוס ולתחבורה ציבורית כמעט שמונה עשורים ברציפות ולכן לרוב האוטובוסים שבמוזיאון יש סיפור: החל מהפורד טפלה (סיר ביידיש), שנסע בשנות ה-30 בין המושבות ושימש גם להובלת ביצים, כדי חלב, תרנגולות וירקות, דרך אוטובוס 2094 שהותקף בצומת נחלים למחרת ההצבעה של כ"ט בנובמבר (באירוע שהחל את מלחמת העצמאות), האוטובוס הראשון שנסע לרחבת הכותל לאחר מלחמת ששת הימים ועד לאוטובוס הקומותיים שפעל בשירות אגד בשנות ה-90. המוזיאון, הממוקם ברח' משה דיין בחולון, יפתח את שעריו בחוה"מ סוכות בימים ג'-ה', טז– יח תשרי, א-ג חול המועד, בין השעות 9:00-12:30 וביום שישי, יט תשרי, ד דחוה"מ, בין השעות 9:00-12:00. הכניסה חופשית וכך גם החנייה.

במשך כל ימות השנה פתוח המוזיאון בימי שישי, בין השעות 8:00 – 12:00, כאשר בימים ראשון עד חמישי פתוח המוזיאון לקבוצות בלבד ובתאום מראש בין השעות 11:30 – 8:00. ניתן לתאם ביקור במוזיאון בטלפון: 03-9142361 או בפקס: 03-9142364. המוזיאון  סגור בשבתות ובמועדי ישראל.