השמשה המנופצת
השמשה המנופצתצילום: עמוס הלר

ביום חמישי האחרון, בשעות הצהריים, נסעו שלושה כלי רכב של יהודים לאזכרה בהר הזיתים שבירושלים שם הותקפו בידי עשרות ערבים שיידו עליהם בלוקים.

עמוס הלר אחד הנוסעים משחזר בשיחה עם ערוץ 7 את האירוע.

"נסענו דרך אוגוסטה ויקטוריה, היינו שם ברחוב בשעה 14:00 והיה שם פקק ובדיוק ילדים יצאו מבית הספר, ופתאום ראינו שני ילדים בני 12 שראו שיש שם רכבים של יהודיים. הם רצו לרכב שלנו והתחילו לתת מכות לחלונות".

"דקה אחרי זה אני רואה את הרכב שהיה מאחורינו בא לידינו ומראה לי אבן, הנהג מראה לי אבן, הופתעתי לא ידעתי מה קרה אבל אז ראיתי שכל השמשה האחורית שלו מנופצת. בשלב הזה הסתכלתי מסביב ולא ראיתי אף אחד אז חשבתי שנגמר האירוע. פתאום ראיתי עוד חבורה של נערים שהגיעו בריצה עם בלוקים ואבנים בידיים, ורצו לכיוון הרכב שהיה מאחורינו ובו ישבו זוג בשנות השבעים לחייהם".

הלר מתאר את שאירע באותם רגעים מעוררי אימה, "הם ניסו לשבור את החלונות הצדדיים איפה שישבו הזוג. בשלב יצאתי מהרכב והייתי היחיד שהיה לו אקדח, שלפתי אקדח ורצתי לעבר החבורה תוך כדי צעקות. למזלי ולמזלם הם ברחו, ואז ראיתי שגם בצד השני היו כעשרה צעירים ערבים שראו את ההמולה והתכוונו להתקרב ולהשתתף ב'חגיגה', אז רצתי גם לכיוונם עם האקדח כדי שלא יתקרבו".

בספו של דבר הפקק השתחרר ושלושת הרכבים נסעו מהמקום, "הגענו לכניסה של בית הקברות והתקשרנו למשטרה. רק אחרי חצי שעה הם הגיעו ואז הם ליוו אותנו מהמקום. ברוך ה' לא היו נפגעים אבל הזוג היו במצב נפשי קשה מאוד".

האירוע מלווה אותו גם כמה ימים אחרי, "אני שואל את עצמי מה היה קורה אם לא היה לי אקדח כי התקבצו שם עשרות הייתה ממש התקהלות".