ארדן נגד חברי הכנסת מהמחנה הציוני

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן נאם היום (שני) במליאת הכנסת והתייחס למצב הביטחוני בירושלים ובמהלך דבריו תקף את חברי הכנסת מהמחנה הציוני.

במהלך נאומו של ארדן, קרא לעברו ח"כ יואל חסון כי אי הנכונות של ישראל לקיים משא ומתן עם הפלסטינים מהווה חלק מהמניע של הפלסטינים הבוחרים בטרור, בתגובה אמר ארדן, "באמירותכם אתם מסייעים לגרועים שבאויבי ישראל בביקורת שהם מעבירים על מדינת ישראל וממשלתה.

"אתם עושים את זה לא בכוונה אלא בגלל טעויות וחוסר הבנה וזה עצוב ומצער מאוד". דבריו של ארדן עוררו סערה וחברי הכנסת מן האופוזיציה קראו לעברו קריאות ואף אמרו כי באמירות אלו הוא מתיר את דמם.

בהמשך נאומו מנה השר את הפעולות שביצע מאז נכנס לתפקידו, "קבעתי מדיניות לפיה אין להכיל זריקות אבנים ובקבוקי תבערה אלא ליזום פעילות אקטיבית ולפעול לחיכוך עם הפורעים ולעצור אותם. הכנסנו לשם כך אמצעים נוספים כמו השימוש ברוגר והבאת יחידות מיוחדות שיפעלו אקטיבית בירושלים. רק בשבוע האחרון נעצרו 66 מיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה ואני מקווה שהם יובאו לדין במהרה".

ארדן האשים את הרשות הפלסטינית ואת העומד בראשה באחריות לאירועים, "האלימות שאנו רואים בירושלים ובהר הבית נובעת מהניסיון של אבו מאזן להחזיר את תשומת הלב הבינלאומית לעניין הפלסטיני תוך שימוש בהסתה שקרית, אולי לכבוד הנאום שלו באו׳׳ם וגם במחיר של הגדלת הנפיצות בהר הבית".

על ההתפרעויות בהר הבית הוא אמר, "בהר הבית הונפו דגלי דעא''ש. אני שואל את הפלסטינים: במי אתם תומכים? בארגון שמפוצץ מסגדים במזרח התיכון? בארגון שמבצע זוועות במוסלמים? מי שמפר את הסטטוס קוו פעם אחר פעם הם הפלסטינים שמתפרעים בהר ומנסים לפגוע בחופש הביקור בהר שמעוגן בסטטוס קוו".

בשבוע האחרון הותקף השר בעקבות המלצתו לבחון בוועדה לבחירת שופטים את פסיקתם בעניין מיידי אבנים ולא לקדם את אלה שהקלו בעונשים, "אני מאמין גדול בעצמאות המערכת השיפוטית. עם זאת, עלינו לאפשר לחברי הוועדה לבחירת שופטים, שחלקם נבחרי ציבור, לקבל לידיהם מידע מלא בדבר פסקי דין של שופטים בנושאים מסוימים.

''הרי אם לצורך העניין המחוקק קבע שעבירת אונס היא עבירה חמורה, ובפועל יש שופט שפוסק פעם אחר פעם פסקי דין מקלים, אני רוצה שחברי הוועדה ידעו על כך".

"אם הם יחליטו לקדם מועמד או לא זו כבר החלטה שלהם ואינני מתערב בה. לא ייתכן שבתי המשפט בת''א יכניסו ל-5 שנים לכלא מי שגונב מחברה בה הוא עובד ובירושלים זורקי בקבוקי תבערה ייכנסו מקסימום למספר חודשים לכלא''.