נערכים לגל נוסף של מהומות
נערכים לגל נוסף של מהומותצילום: יולה מנקחוב. פלאש 90
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הגיש היום (שני) הצעת חוק המבקשת לקבוע עונשי מינימום למיידי אבנים ובקבוקי תבערה, בעקבות התגברות אירועי הטרור בירושלים וסביבתה.

לדברי סמוטריץ', אירועי הטרור היומיומיים בעיר הבירה הם בראש ובראשונה בעיה לאומית וריבונית, מסכנים את חיי האזרחים ומשבשים את שגרת החיים לאזרחים. כחלק ממיגור תופעה זו מציע ח"כ סמוטריץ' חוק ולפיו יקבעו עונשי מינימום למחבלים.

בהצעת החוק נאמר כי מי שזורק אבן, בקבוק תבערה או זיקוק בנסיבות מחמירות כדוגמת השתתפות בהתפרעות, השלכה לעבר רכב נוסע וכדומה, יושת עליו עונש של בין שנה לשנתיים בהתאם לחומרת העבירה.

עוד מבקש סמוטריץ' להחיל את עונשי המינימום גם על קטינים מגיל 14 ולקבוע כי גרימת מוות באמצעות זריקת אבן או בקת"ב תחשב רצח בכוונה תחילה.

בנוסף כוללת הצעת החוק היתר לשימוש בכח סביר כולל ירי על מנת למנוע את המשך ההתפרעות ולתפוס את המחבלים.
ח"כ סמוטריץ' אמר כי "רק בשבוע שעבר ראינו איך אבנים הורגות. לא נאפשר את השתוללות הטרור בבירה. לא ייתכן שיהודי יפחד מלהלך ברחובות ירושלים. תדע כל אמא ששולחת את ילדיה לפגוע באזרחי ישראל שדמו בראשו".
"אני מציע את החוק הזה כי מדינת ישראל חייבת להחזיר את ההרתעה ולסכל את הטרור באופן מיידי, ולצערי היועץ המשפטי לממשלה קושר את ידיהם של הממשלה ושל כוחות הביטחון מלבצע את עבודתם. התפקיד שלנו הוא להעמיד למערכת הביטחון את הכלים הדרושים לה בכדי למגר את התופעה וכך בעזרת ה' נעשה", הוסיף.