כיבוי אש כבאית
כיבוי אש כבאיתצילום: דוברות הכיבוי ירושלים

לוחמי האש בירושלים פעלו במספר רב של אירועי חירום ומנעו פגיעה בנפש ונזק לרכוש.

בערב יום הכיפורים, התקבלה קריאה על שריפה בבניין ברחוב קאסוטו, בניין שנמצא בתוכו בית כנסת אשר היה עמוס במתפללים באותה עת, מתפללים נאלצו להימלט באמצע התפילה, עקב העשן מחוץ לבית הכנסת.

למקום שוגרו שלושה צוותי כיבוי ומנוף שהבחינו בשריפה ביחידת קירור ומיזוג בבניין, הצוותים השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את התפשטותה לכלל המבנה.

בשעה 23:16 התקבל דיווח על שריפת קוצים גדולה בשד' משה דיין מתחת לגשר בפסגת זאב בבירה. לוחמי האש אשר הוזנקו לשם, השתלטו על השריפה ומנעו את התפשטותה לעבר בתי השכונה. נבדק חשד כי מדובר בהצתה.

לאחר חצות נקראו לוחמי האש לשריפה בבניין ובגינה סמוכה ברחוב נעמי שבשכונת אבו תור בירושלים. לשריפה הוקפצו שלושה צוותי כיבוי ומנוף. הצוותים השתלטו על השריפה בבניין ובגינה, ומנעו פגיעה בנפש וברכוש.

כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק למרפסת במקום, נזק קל לרכוש באחת הדירות, ובגינת הבניין. מחקירה שבוצעה במקום ע"י כבאות והצלה ירושלים עולה, כי השריפה החלה בעקבות השלכת בקת"בים על הבניין ועל הגינה הסמוכה לו.

הבוקר פרצה שריפה בשטח פתוח בגבעה הצרפתית, צוותי הכיבוי שהגיעו למקום השתלטו על השריפה ומנעו את התפשטותה. נבדק חשד להצתה.

כמו כן הוזנקו שלושה צוותי כיבוי ומנוף לשריפה במבנה ברחוב נחמן מברסלב שבשכונת מאה שערים. צוותי הכיבוי השתלטו במהירות על השריפה ומנעו פגיעה בכלל המבנה.

מחקירה שבוצעה במקום עולה, כי השריפה פרצה עקב שימוש וחימום אוכל ב"פלטת שבת" מסוכנת ביותר ואסורה לשימוש, (בלעך) המונחת על כיריים של גז ועל להבה גלויה. אותו סוג פלטה אשר עפ"י החשד גרמה למותם של בני הזוג ברחוב פנים מאירות בשכונת רוממה בתחילת החודש.

בצהריים הוזנקו צוותי כיבוי לאזור עין יעל (וואלג'ה) בעקבות שריפת קוצים וחורש במקום. השריפה שהייתה במספר מוקדים, התפשטה במהירות לכיוון הר גילה. לוחמי האש השתלטו על הלהבות ועצרו את השריפה ללא נזק לבתים או לרכוש. נפתחה חקירה בעקבות חשד להצתה.

בצהריים הוזנקו צוותי כיבוי לשריפת קוצים בסמוך לרחוב עמיחי פאגלין בשכונת פסגת זאב. צוותי הכיבוי שחשו למקום נרגמו באבנים ע"י תושבים במקום.

למרות השלכת האבנים, לוחמי האש הגיעו למקום השריפה ומנעו את התפשטות האש. נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

בנוסף פעלו לוחמי האש ביום הכיפורים בעוד מספר רב של אירועי חירום בכל רחבי ירושלים. טפסר אלי בסון מפקד כבאות והצלה ירושלים אמר "ביום הכיפורים הזה, יום צום ותפילה בו שהו המוני בית ישראל בבתי הכנסת והתפללו. לוחמי האש בירושלים פעלו ללא לאות בחום הכבד. ולמרות הקושי הגדול, הגנו על תושבי העיר במספר רב של שריפות, חילוצים ואירועי חירום נוספים ובכך מנעו כל הפרעה לצום ולתפילות יום הכיפורים של תושבי ירושלים".