עונה חדשה של הכדורסל הישראלי בפתח, ולאחר שמרבית קבוצות ליגת ווינר סל שינו את פניהן עם סגל שחקנים חדשים ומרשימים, צוות מקצועי משודרג, יש שהשתדרגו גם באולמות כדורסל חדשים.

אחרי היכל הפיס ארנה שנחנך בשנה שעברה בטורניר גביע ווינר סל, השנה ייחנך באופן רשמי וסופי היכל הכדורסל החדש של הפועל חולון. ההיכל ממוקם בתוך מתחם מפואר וחדיש במיוחד, הנמצא בתוך פארק פרס וצמוד לפארק המים ימית 2000.

ההיכל, שמחליף את היכל הפחים הישן והוותיק, מכיל 5,500 מקומות ישיבה הצבועים בצבע סגול, צבע המדים של קבוצת הפועל המקומית.

בדומה לנהוג באולמות החדישים ביותר באירופה, גם היכל הטוטו שבחולון מיועד לא רק למשחקי כדורסל אלא לאירוח משחקים בענפי ספורט נוספים ולאירועי כנסים שונים.

את משחקו הראשון לעונת 2015/16 ייארח היכל הטוטו החדש שבחולון, הערב (חמישי) במסגרת טורניר גביע ווינר סל, כשבשעה 18:00 יתמודדו מכבי תל אביב ועירוני נס ציונה, ולאחריהן ישחקו הפועל חולון ומכבי ראשון לציון.

מכבי תל אביב מגיעה למשחק רבע הגמר מול הקבוצה של נדב זילברשטיין עם רצף של ארבעה ניצחונות רצופים במשחקי ההכנה לעונה, ורגע לפני שהיא ממריאה לעוד שני משחקי הכנה בארצות הברית מול ארמאני מילאנו האיטקלית.

הצהובים, שזכו בגביע טורניר ההכנה שקיימו בצרפת, יעלו על הפרקט ללא דגן יבזורי שנפצע במהלך הטורניר בצרפת, אך זו מציגה מספר כשרונות רבים בחלק הקדמי, כאלה שילפו על חסרונו של יבזורי. מעל כולם בולטים צמד המתאזרחים החדשים של הצהובים, ג'ורדן פארמר וטיילור רוצ'סטי שהציגו ממוצעים של 15.3 ו-11 נקודות, בהתאמה.

אחרי שאיבדו בעונה שעברה את הגביע ליריבה המרה מירושלים, בצד הצהוב רוצים להחזיר את הגביע, בו זכו בעבר חמש פעמים. מי שכאמור תנסה לעצור אותם בדרך לזכיה שישית בגביע, היא עירוני נס ציונה הפצועה. לרשותו של מאמן הכתומים מנס ציונה יעמדו 10 שחקנים בלבד, כשטל דן, יובל נעימי ואיגור נסטרנקו ייחסרו בשל פציעות.

מבחינתו של מאמן הכתומים נדב זילברשטיין, המשחק הערב הינו רק "פלטפורמה טובה לבדוק תכנים והרכבים". האם מכבי תצליח לדלג מעל השלב הראשון בדרך להחזרת הגביע?

במשחק המרכזי של הערב בגביע ווינר סל, תארח הפועל חולון המקומית, בהיכלה החדש לראשונה משחק רשמי. החולונים יעשו זאת כשיארחו את מכבי ראשון לציון החזקה עם שון דוסון, דריק באיירס וניצן חנוכי.

בקבוצה מחולון הודיעו על צעדת אוהדים מיוחדת שתצא מאולם הפחים המיתולוגי עד להיכל החדש לפני שריקת הפתיחה, ועוד הודיעו שם כי שני יציעים במגרש החדש ייקראו על שמם של עופר אשד ומיכה שמבן ז"ל, המזוהים עם המועדון החולוני. 

בעוד שבחולון מתרגשים מעצם חניכת ההיכל החדש, בראשון לציון רוצים לעשות צעד נוסף בדרך לתודעת האוהדים כאחת מהקבוצות המובילות בכדורסל הישראלי. "אנחנו מתרגשים לקראת פתיחת העונה", אמר קפטן ראשל"צ ניצן חנוכי.

"אנחנו משחקים נגד קבוצה מצוינת בבית החדש שלה ומאמינים שתהיה אווירת פלייאוף. אנחנו רוצים לנצח ולא פחות מזה להמשיך את ההתקדמות שאנחנו עושים בשבועות האחרונים", אמר קפטן הכתומים מראשון לציון. 

מחר יתקיים משחקי רבע הגמר השניים של טורניר גביע ווינר כשהפועל תל אביב תארח את הפועל ירושלים בהיכלה החדש, והפועל אילת תפגוש את מכבי חיפה.