מתחברים לירושלים
מתחברים לירושליםצילום: הלל לדרמן

מרכז המועצות האזורית וארגון "מתחברים לעתיד משותף", מארגנים זו השנה השלישית את צעדת "מתחברים בדרך לירושלים", שתתקיים בחול המועד סוכות, י"ז-י"ח בתשרי, ובמסגרתה יצעדו כ-10,000 ילדים ומבוגרים, דתיים וחילונים בשלושה מסלולים לירושלים.

אביהו סופר, יו"ר משותף בארגון "מתחברים לעתיד משותף" וחבר מועצת עיריית פתח תקווה, סבור שסוכות וזמן העלייה לרגל הוא גם הזמן לחבר בין כל חלקי האוכלוסייה. "אלפי אנשים יצעדו יחד ויתחברו בינם לבין עצמם, ויתחברו גם לירושלים. 

יש כאן הזדמנות לטייל בחול המועד סוכות בהרי ירושלים ולצעוד בשלושה מסלולים, החל ממסלול למשפחות של ארבעה קילומטרים ועד למסלול מיטבי לכת של 16 קילומטרים. בכל מסלול יוצבו 'סוכות תוכן', בהן יתקיימו פעילויות משותפות שיפגישו את הצועדים עם כל גווני הקשת של החברה הישראלית", הוא מספר.

במתחם המרכזי בחורבת סעדים, יופיעו להקות רוק לצד זמרים חסידיים כמו גם הצגות וסדנאות. ומי שירצה ללון, יש אפילו מתחם קמפינג מיוחד עם סוכות וארוחות כשרות למהדרין.

בין הצועדים יהיו גם בני משפחות שער, פרנקל ויפרח. "כולנו חווינו את המקרה הקשה הזה והמשפחות האלה בתעצומות בלתי ניתנות לתיאור, תיעלו את המקרה לאחדות בעם ישראל", מסביר סופר.

"בצעדה הזאת אנחנו למעשה מחדשים את המסורת של העלייה לרגל ובמקביל מנסים להתחבר יחד ולחזק את האחדות בעם", הוא מוסיף. "אחת הסכנות הגדולות של החברה הישראלית זה הפילוג והקיטוב בינינו. אנחנו סבורים שכאן יש הזדמנות לפגוש אנשים שונים, חילונים ודתיים, פריפריה ומרכז, מתוך מטרה להתאחד".