לראשונה התקיים יום עיון מרוכז למדריכים מכלל תנועות הנוער הדתיות במטרה להכשיר את המדריכים להוות כתובת לחניכים שמתמודדים עם נפילות ברשת האינטרנט.

ליום העיון שהתקיים ביום חמישי ביוזמת תנועת הנוער אריאל, הגיעו מעל מאה מדריכים מתנועות הנוער עזרא, בני עקיבא ואריאל.

במהלך היום הוענקו כלים מעשיים וידע למדריכים על מנת להתמודד עם שאלות וקשיים שמציפים בפניהם החניכים. מיטב מאנשי המקצוע בתחום לצד פסיכולוגים ורבנים הרצו בפני המדריכים והציגו בפניהם פרקטיקה מעשית לשימוש במפגש מול חניך שמבקש לשתף את המדריך עם מה שעובר עליו.

בנוסף, התקיימו מספר סדנאות בקבוצות שהועברו על ידי מנחים שעברו הכשרה יעודית לכך מטעם תנועת אריאל.

ב'אריאל' מספרים כי יום העיון לווה בלא מעט חששות לאור השאלה האם מדריכים צעירים שבעצמם מתמודדים לעיתים עם האתגרים ברשת, מסוגלים לתת מענה לחניכים בנושא.

"בסופו של דבר האתגר העולה מהשטח, הצורך לתת מענה ולהיות רלוונטי והאמון ביכולות של מדריך הכריעו את הכף לקיים את יום העיון", הסבירו המארגנים. "כך גם המהלך נעשה בתיאום עם מספר רב של ראשי ישיבות תיכוניות שתמכו ביוזמה".

את יום העיון חתמו הרב צביקה דנטלסקי, הרב אלי שיינפלד - מחבר הספר 'היצר הלב והאדם' והפסיכולוג אליהו אקרמן, יו"ר ארגון "בקדושה", עם תובנות מיוחדות על תקופת גיל ההתבגרות.

נשר ארמן, מלווה קומונרים בתנועת אריאל אמר כי "נושא הנפילות ברשת הינו מורכב וקשה לדבר עליו בפתיחות, אבל הנוער צריך עזרה, הציבור שלנו צריך עזרה ופתיחות. אז למרות הקושי, פותחים זאת בצורה הראויה. מדהים לראות איך אתם המדריכים נענים לאתגרים של הדור".​​