ריבלין בירוחם
ריבלין בירוחםצילום: רועי ברקוביץ'

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, המשיך במסורת שהחלה בשנה שעברה ובמסגרת זו נדדה היום (שלישי) "סוכת הנשיא" אל העיר ירוחם.

ריבלין התקבל על ידי ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, והתארח בסוכות שונות בעיר ואף אירח את תושביה בסוכתו, איחל להם חג שמח ולחץ את ידיהם.

את ביקורו החל הנשיא בסוכת מרכז החדשנות של ירוחם, שם סקר תצוגה רובוטית ואת הדגמים החדשים הנבנים בה. את הנשיא אירחו בסוכה קבוצת הרובוטיקה של תלמידי ירוחם שזכו בתחרות בינלאומית- first.

התלמידים הציגו לנשיא שלל מוצגי רובוטיקה שהרכיבו בעצמם והדגימו לו את פועלה. הנשיא ברך את התלמידים ואמר להם: "אני נרגש מאוד להתארח בסוכתכם- סוכה של חדשנות המדגימה מהי יכולת ומהי חברה שהתברכה ביוזמה. כאשר יש רצון, שום דבר לא עומד בפני הרצון. כל הכבוד לכם".

הנשיא המשיך והתארח בסוכתה של הגברת שולה כנפו, תושבת ירוחם, ממקימות פרויקט "המבשלות של ירוחם" כשהוא מלווה על ידי ראש המועצה. הגברת כנפו סיפרה לנשיא על היוזמה יוצאת הדופן המאפשרת לנשים תושבות העיר שלא נקלטו בשוק העבודה, להתפרנס מהסעדה כשהן מארחות בביתן אורחים שונים המבקרים בעיר, ואמרה לנשיא כי היא גאה מאוד ביוזמה. הנשיא השיב לה בחום והודה על הכנסת האורחים החמה והלבבית.

משם המשיך הנשיא אל סוכת "מרכז הצעירים של ירוחם", שם נפגש עם צעירים מרחבי העיר בהם תלמידי המכינה הקדם צבאית, סטודנטים מעמותת "איילים", חניכי מדרשת באר, צעירים מירוחם, ותלמידי ישיבת ההסדר ישיבה תיכונית. הצעירים קיבלו את פניו בשירים, איחלו לו חג שמח וסיפרו לנשיא על היוזמות והפרויקטים השונים בהם הם עוסקים בעיר.

הנשיא התרגש לשמוע על העשייה הפורה ואמר: "כבוד גדול לי להתארח בסוכתכם היום. אני נרגש לראות אתכם יושבים יחדיו, שבט אחים יחד, צעירים שלכל אחד מהם עתיד מבטיח עוסקים יחד, כל אחד על פי דרכו, בבניית העיר, במגוון רחב של דעות והשקפות. אתם התקווה הישראלית. אתם ההוכחה הכי גדולה שירוחם היא לא רק על המפה, היא התקווה הגדולה של כולנו כפי שראינו לפני 70 שנה ונראה בעוד 700 שנה. באתי לברך אתכם ואני גאה להיות אושפיז שלכם".

לסיום קיבל הנשיא המדינה את פני תושבי העיר בסוכת הנשיא הנודדת מלווה בראש המועצה. את פניו קיבלו ילדי הגנים בעיר בשירי החג השונים. לאחר מכן ליוותה את האירוע מקהלת הפיוט העירונית. מאות מתושבי העיר הגיעו אל "סוכת הנשיא" הנודדת.

הנשיא בירך אותם בחג שמח, לחץ את ידיהם בחום ואמר "מחר מקיים בית הנשיא סוכה פתוחה. סוכת בית הנשיא היא סוכתו של הריבון בישראל הלו הוא העם בישראל. על כן מחר אני גם מארח וגם אורח שכן אני אורח בסוכת עם ישראל ואני מארח כנשיא מדינת ישראל. כאן בירוחם זכיתי להיות אורח, אושפיזין, באחת מהתקוות הישראליות הגדולות ביותר שיש. שמחתי לחוות היום ולהתרשם מהישגיה הנפלאים של עיירה שהפכה להיות עיר מרכזית בישראל".

ראש המועצה מיכאל ביטון השיב לנשיא בהתרגשות: "פגשת לאורך היום מגוון רחב של צעירים מירוחם מכל הגילים והמקומות, ועכשיו אתה פוגש את תושבי ירוחם ואת כל תושבי הנגב, אוהביך, שבאו אל הסוכה הפתוחה. המנהג שלך, להגיע לכאן ולפתוח את הדלת ואת הלב, הם אמירה לעם ישראל שאתה נשיא של כולם, של חרדים ודתיים וחילונים ומסורתיים, של כל הזהויות, של כל המינים- והבחירה שלך בירוחם היא כבוד גדול. אני רוצה להודות לך בשם תושבי ירוחם לברך אותך שתצליח במלאכה לקרב ולחבר את עם ישראל, לשמור על העוצמה האנושית שלך ושזה לא יהיה הביקור האחרון, אמן כן יהי רצון".

הסוכה הנודדת מתקיימת, כזכור, בנוסף לסוכה שתפתח מחר (רביעי) במשכן הנשיא בירושלים, בה יארחו הנשיא ורעייתו נחמה את כל בית ישראל המעוניינים לעלות לירושלים ולהכיר את בית הנשיא ופעילותו מקרוב. השנה תערך סוכת הנשיא בסימן "הקשבה, שותפות ותקווה ישראלית".