'הארץ' נגד המפכ"ל: "קוקיאני, משיחיסט"

ספי רכלבסקי מפרסם היום מאמר בעיתון נגד מינויו של רוני אלשיך וטוען: "תמיכה כשלו בהתנחלויות אינה עוד דעה, היא מעבר לגבול"

מנחם שוורץ , י"ז בתשרי תשע"ו

רוני אלשיך
רוני אלשיך
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בעמוד המאמרים של עיתון 'הארץ' מתפרסם היום מאמר חריף נגד מינויו של סגן ראש השב"כ רוני אלשיך לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

הכותב, ספי רכלבסקי יוצא באופן אישי נגד אלשיך, וטוען כי בניגוד לראש השב"כ יורם כהן שלמרות היותו חובש כיפה הוא "פרגמטיסט ימני, קשוב לבוס ושומר מצוות. לא חי בתיאולוגיה", הרי שאצל אלשיך מדובר בסיפור אחר.

"הוא קוקיאני, משיחיסט, מבריק, חי תיאולוגיה. היו בשב"כ מי שחששו מהשפעתו האידיאית אם יגיע לראש, למען תיאולוגיה שמעבר לעופר וינטר, ועם יותר תחכום ויצירתיות", טוען רכלבסקי.

ולא רק את אלשיך עצמו תוקף כותב המאמר, אלא גם את משפחתו. הצידוק הוא כי "למרות ה"מציצנות" הנוהגת בשב"כ לחיים פרטיים, לרוב דעותיה של המשפחה הגרעינית אינן עניין לציבור. אך במקרה החריג של מי שחי מאחורי מסך האפלה ציבורי, נכון להתבונן בדעותיה".

זאת, לטענת רכלבסקי "בעיקר, כשהן מייצגות גם את ההתנחלות המקצינה כוכב השחר, הורתם של מאחזי פרא שהשב"כ כשל בטיפול באנשיהם, ובכיר השירות אלשיך ומשפחתו היו שנים מעמודי התווך של ההתנחלות".

ומה הבעיה עם המשפחה? "אשתו של אלשיך וילדיו נוהגים לשתף - לצד מעשי חסד קהילתיים - נושא אחד: ש"אנחנו צריכים לשלוט פה", וזעם על שוטרים שאינם עושים דבר מול הערבים במזרח ירושלים ובאום אל־פחם...לזעם המשפחתי הזה מחובר עתה מפכ"ל המשטרה, שאמורה לשרת את כל האזרחים ללא הבדל דת, דעה, וגזע".

ובחזרה למפכ"ל המיועד. "תמיכה כשל אלשיך בהתנחלויות אינה עוד דעה, היא מעבר לגבול, בוודאי לגבי מפכ"ל", טוען כותב המאמר ומוסיף כי "כשיוצרים במתכוון מציאות שבה היהודים אזרחים ושכניהם הלא־יהודים אינם אלא "גרי תושב" שיש לשלוט בהם, זה לא חוקי".

הוא מוסיף כי "כשמטרת ההתנחלויות היא מניעה של פינוי בידי כל ממשלה בעתיד, וקיבוע של אפרטהייד לנצח, זה לא חוקי. גם עצם המגורים מחוץ לגבולות ישראל בניגוד לחוק הבינלאומי אינם חוקיים. זה חמור יותר מעסקיו של הירש בגיאורגיה".

ולסיום מעלה רכלבסקי טענה שבמצב היפותטי שבו תעלה פרשייה שתיקשר בשמו של ראש הממשלה, "היעלה בדעתו של אלשיך לפגוע בממנה ויותר מכך, בממשלה ימנית־אמונית? היעלה בדעתו להתרחק מדעות משפחתיות, קהילתיות, רבניות, תיאולוגיות, שמהן הושפע, בעיקר כשהממנה מבהיר כי למען מימוש חלק מדעות אלו מונה?".

השאלה, לפי רכלבסקי היא רטורית לגמרי.