אוהדים מתלוננים: רכבת ישראל נהגה לא כדין

אוהדים שעשו את דרכם חזרה ממשחק הכדורגל אמש בחיפה התלוננו כי נתקעו בעיר בשל חוסר ברכבות, בניגוד למה שפורסם מראש

נרי וייס , י"ז בתשרי תשע"ו

רכבת ישראל. היערכות לא נכונה או ביקוש גבוה?
רכבת ישראל. היערכות לא נכונה או ביקוש גבוה?
צילום: דוברות הרכבת

ואיזה מסכנים האוהדים. אוהדי קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב יצאו מאוכזבים ופגועים אמש (שלישי), לאחר משחק הכדורגל של קבוצתם באצטדיון סמי עופר שבחיפה. 

זו לא רק התוצאה המאכזבת והתצוגה על כר הדשא, כי אם דווקא אירוע שהתקיים בסיום ההפסד לדינמו קייב האוקראינית.

היה זה לאחר שאוהדים רבים שרצו לעשות את דרכם דרומה בעזרת רכבת ישראל, נתקלו בקשיים רבים מצידם של עובדי הרכבת בתחנות השונות בחיפה, וחלקם אף נאלצו לבלות את הלילה בחיפה. 

לערוץ 7 סיפר אחד האוהדים: "רכבת ישראל הבטיחה לתגבר את הרכבות לאחר המשחק, וכנראה שלא נערכה לכך כמו שצריך, אחרת אין להסביר את מה שקרה מיד לאחר המשחק".

אוהד נוסף סיפר כי הרכבת עליה היה צריך לעלות, יצאה 20 דקות לפני הזמן בו הייתה מיועדת לצאת לדרכה על פי מה שפורסם באתר הרכבת. 

על פי עדויות נוספות שמצטברות עולה כי לא רק שהרכבות יצאו מוקדם, אלא גם המשטרה פעלה לא נכון כשחסמה מאות אוהדים מכניסה אל רציף הנוסעים. 

"לאחר שהצלחנו להיכנס אל תוך רציף הנוסעים, מנעו ממנו לעלות על הרכבת עליה היינו צריכים לעלות, והעלו אותו לרכבת אחרת. לאחר שהבינו כי הרכבת עליה העלו אותנו לא מגיעה ליעד אליו אנו צריכים להגיע, העלו אותנו על רכבת נוספת שגם ממנה ירדנו בעל כורחנו".

האוהדים מספרים כי דבר זה חזר על עצמו שוב ושוב, כשרק לקראת השעה 1:00 בלילה עלו מי שהגיעו מיד לאחר שריקת הסיום ברכבת האחרונה דרומה. אוהדים רבים נותרו ללא מענה ונאלצו לבלות את הלילה בחיפה ללא שום הכנה מוקדמת לכך.

-מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "בסיום כל אירועי ספורט ותרבות, מפעילה רכבת ישראל רכבות תגבור מיוחדות בשיטת 'מלא וסע'. בסיום המשחק אמש הופעלו שש רכבות, מתוכן שלוש רכבות כפולות באורכן, זאת על מנת לספק מענה לביקושים הרבים".

"בשיטת 'מלא וסע', רכבת מתמלאת ויוצאת מהתחנה, מכיוון ולא ניתן להכניס לתחנה יותר משתי רכבות בו זמנית לאותו הכיוון. לכן, הזמנים הם זמנים משוערים וכך אנו גם מפרסמים".


‫הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: neri@inn.co.il