תינוק בברית מילה
תינוק בברית מילהצילום: פלאש 90

בתום שנתיים של פעילות מאומצת של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, חברי כנסת מכל סיעות הבית והיועץ המדיני לכנסת עודד בן-חור, אישרה האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה הצעת החלטה לפיה היא תומכת בקיום מנהג הברית מילה כחלק מחופש הדת והפולחן.

החלטה זו גוברת על החלטת מועצת אירופה מאוקטובר 2013, לפיה היא מתנגדת לקיום ברית מילה בשל "פגיעה בשלמות הפיזית והרוחנית של ילדים".

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר "אני שמח שמאבקה העיקש של כנסת ישראל ושל חברי הכנסת הרבים, יהודים ומוסלמים, שהשתתפו בפגישות רבות עם חברי מועצת אירופה וקיימו מסעות הסברה בנושא ביוזמת הכנסת ובשיתוף משרד החוץ, רבנים וקהילות יהודיות, נשא פרי".

הוא הזכיר כי "למן הרגע הראשון היה ברור שהמלצתה של מועצת אירופה היא שערורייתית, בלתי הגיונית ופוגעת באופן בוטה בחופש הדת של רבים. אני מקווה שלא נידרש בעתיד להיאבק על זכויות אלמנטריות כמו נושא הברית מילה".

מאז התקבלה ההחלטה המתנגדת לקיום ברית מילה, ביוזמת חברת הפרלמנט הגרמניה מרלנה רופרכט, החתימו חברי כנסת מכל סיעות הבית מספר רב של חברי פרלמנט אירופיים והשיגו את הרוב הדרוש לצורך הגשת הצעת החלטה נגדית.

בשנה שעברה הקרין ח"כ נחמן שי בפני חברי מועצת אירופה סרט שיזם, בו מפרטים רופאים את היתרונות הבריאותיים של המילה.

ח"כ עיסאווי פריג', אשר נאם אמש בפני חברי מועצת אירופה טרם ההצבעה, אמר: "זהו ניצחון השכל הישר. הויכוח על עריכת ברית המילה הוא לגיטימי, אך לא ראוי שההתנגדות תיכפה בחקיקה".