נגד החרם: השר ארדן עם הפרלמנטרים

על רקע ועידת האו"ם והחלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים שמקורם ביישובי יהודה, שומרון ורמת הגולן, הצהירו היום (חמישי) 22 חברי פרלמנט מהאיחוד האירופי, אפריקה ומרכז ודרום אמריקה כי הם מתנגדים להחלטת האיחוד, ויפעלו למניעת סימון מוצרים במדינתם.

במסיבת עיתונאים בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן הביעו חברי הפרלמנט תמיכה גורפת בהמשך ייצור מוצרים ביישובי יהודה ושומרון והצהירו כי הם מתנגדים לכל אפליה כלכלית המוטלת על מדינת ישראל מצד מדינות אירופה.

בנוסף ציינו הפרלמנטרים כי הביטויים ופעולות החרם נגד ישראל מזכירות תקופות שחורות בהן סבלו היהודים מרדיפות אנטישמיות. במהלך מסיבת העיתונאים הגישו חברי הפרלמנט הגישו לשר ארדן הצהרה חתומה המביעה את תמיכתם בישראל.

השר גלעד ארדן, האמון על הטיפול בחרם נגד ישראל, אמר כי "אויבי ישראל למדו כי אי אפשר לגבור עלינו בעזרת לוחמה קונבנציונאלית או מעשי טרור. היום גורמים אלו פונים גם לבצע מעשי טרור פוליטיים וכלכליים בלתי חוקיים כאמצעי להשגת המטרה האולטימטיבית שלהם, לשים סוף לקיומה של ישראל כמולדתם של היהודים.

"תנועת ה-BDS היא איום לכל מי שמחויב לשלום, צדק וזכויות אדם אוניברסליות. תנועת ה-BDS רק מחזקת את המצב הקיים בין ישראל לפלסטינאים. מי שרוצה שהסכסוך בין ישראל לפלסטינאים יימשך לעוד 100 שנים נוספות שיתמוך בתנועת הBDS", הוסיף.

בנוגע לנאום אבו מאזן אמש בעצרת האו''ם אמר ארדן כי "השוואת ישראל למשטרי האפרטהייד בדרום אפריקה ולחוקי ג'ים קרואו, הם לא רק זלזול בישראל ובעם היהודי, אלא עלבון למיליונים שסבלו ובפגיעה בנשים ובגברים האמיצים שלחמו כנגד משטר האפרטהייד. כל השוואה שכזאת היא חסרת בסיס ומנותקת מהמציאות.

"דברי עבאס לא תורמים דבר לשיפור מצבה של הרשות הפלסטינאית", הדגיש השר, "הנאום אמש היה נאום של שקרים, הסתה ושנאה נגד ישראל. מוחמד עבאס עושה הכל חוץ מלקדם את תהליך השלום בין העמים. כל מי שרוצה בפתרון הסכסוך צריך לתמוך בישיבה סביב שולחן המשא ומתן ללא תנאים ולקרוא למחמוד עבאס להפסיק לבזבז זמן על נאומים מלאי שנאה ומחוות ריקות כמו שראינו אמש באו"ם".

מארק פריצ'רד, חבר הפרלמנט הבריטי, אמר במסיבות העיתונאים כי "פעולות החרם מהווים הפרה של חוקי המסחר הבינלאומי. כל חרם וכל סנקציה רק פוגעים בסיכוי לקידום השלום ומרקם היחסים הקיים בין האזרחים הישראליים והפלסטינאים בישראל. הנפגעים העיקריים מפעולות החרם הם האזרחים הפלסטינאים".

חברי הפרלמנט והשרים השונים שהגיעו לישראל הינם חלק מהשדולה הבינלאומית- פרלמנטרים למען ישראל (Israel Allies Foundation), ומכהנים כראשי השדולות של השדולה הבינלאומית בפרלמנט במדינתם. הפרלמנטרים הגיעו ארצה במסגרת הכנס השנתי של השדולה הבינלאומית שנערך במהלך חול המועד סוכות בירושלים.