העלייה לקרקע
העלייה לקרקעצילום: יצחק שליסל

פעילי שמאל מ"פרויקט 61" מבית מרכז מולד הגישו תלונה במשטרה נגד ח"כ אורן חזן, ח"כ מיקי זוהר ויו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, בגין הקמת היישוב החדש "שלם" בשומרון אשר נבנה לדברי אנשי השמאל באופן בלתי חוקי.

בתלונה נאמר כי "סיוע ותמיכה, ובוודאי מעורבות ממשית בהנחת תשתיות ללא היתר במאחז בלתי מורשה מהווים עבירה פלילית. על פי החומר המצולם, ח"כ חזן לא הסתפק בעידוד של אחרים לדבר עבירה, אלא יצא לשטח וסייע פיזית לבנייה הבלתי חוקית.

"מצב שבו אנשי ציבור מגבים ובמקרה זה אף משתתפים בעבירות על החוק מסכן את שלטון החוק וביטחון החברה בישראל בכלל. עיקרון השוויון בפני החוק מחייב כי ימוצה הדין עם נבחרי ציבור אלה", נטען. 

מפרויקט 61 נמסר כי "לא ייתכן שחברי כנסת, שנשבעו לשמור על חוקי מדינת ישראל, מופקדים על חקיקתם ומשכורתם משולמת מכספי ציבור, יפעלו בניגוד לחוק – ויסתתרו מאחורי החסינות הפרלמנטרית כדי לחמוק מעונש. במאחזים הבלתי-חוקיים בשטחים השתרשה תרבות עבריינית, פושעת ובמקרים רבים גם אלימה".

אתמול, נזכיר, עלו כחמישים משפחות ומאות בני נוער אל נקודת קרקע בשם "שלם" הנמצאת בגב ההר, בדרך מאיתמר לאלון מורה שבשומרון.

מארגני העלייה מסרו כי האדמות של הישוב החדש "שלם" הן אדמות שנרכשו לפני כארבעים שנה ע"י החברה הממשלתית הימנותא שעסקה בגאולת קרקעות, על מנת להקים במקום ישוב חדש.

גרעין "מחדשי ציון" מונה כחמישים משפחות, והינו אחד מעשרה גרעיני ההתיישבות של תנועת נחלה שמטרתו לחדש את העליות לקרקע כמו "גוש אמונים" בליווי המוני בית ישראל ולהעניק חוסן לממשלת ישראל כדי שתאפשר הקמת ישוב קבע במקום.