שני נרצחים בפיגוע בירושלים

שני יהודים נרצחו בצאת השבת ושניים נפצעו באורח קשה ובינוני בפיגוע משולב של דקירות וירי סמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים.

מחקירה ראשונית עולה כי מחבל ערבי, תושב אל בירה, הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר את הצעיר אהרון בנט ואת אשתו. הרב נחמיה לביא שמע את הצעקות, ירד להושיט עזרה ונדקר אף הוא. לאחר מכן, לקח המחבל את אקדחו של לביא והחל לירות. הוא הצליח לפגוע בבנו התינוק של בנט, שנפצע באורח בינוני ברגלו.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי הגיע הערב לזירת הרצח בעיר העתיקה וציין "ברחוב הגיא נעים מוסלמים, יהודים ונוצרים, מקומיים ומבקרים. השוטרים פועלים בסביבה בה הכל נראה רגיל לכאורה ונאלצים להגיב במהירות וביעילות בקרות אירוע, פעלו כמצופה מהם ותוך דקה וחצי מתחילת האירוע הביאו לחיסולו של המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע".

הוא הוסיף כי ״שוטרי המחוז, לוחמי מג״ב ושוטרי תגבור מכל מחוזות המשטרה פרוסים בסמטאות העיר העתיקה וגם ברחוב הגיא בו בוצע הפיגוע הנפשע. אנו נמשיך בפעילות המוגברת בכל רחבי העיר ובדגש למזרח העיר וסמטאות העיר העתיקה, במיוחד בימי החג, במטרה לשמור על בטחונם של התושבים והמבקרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ וממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו. למחרת, במוצאי החג, יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

פיגוע דקירה בירושלים

השר אורי אריאל הגיב לפיגוע הרצחני וקרא לראש הממשלה להגיב מיידית לפיגוע. "אנו עדים לגל מתגבר והולך של טרור כנגד יהודים שאשמתם היחידה היא יהדותם. ראינו בשבועות האחרונים כיצד האלימות ברחובות ירושלים מתגברת וכתובת הפיגוע הייתה כתובה על הקיר. זוהי תוצאה ישירה של ההסתה המתמשכת מצד הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן.

אני קורא לראש הממשלה לפעול בידו האחת באגרוף ברזל כנגד הטרור ובידו השניה להגיב בתשובה ציונית הולמת, להפסיק את ההקפאה ולבנות בירושלים וביהודה ושומרון", אמר.

פינוי הילד לבית החולים

בתוך כך, שירות הביטחון הכללי אישר הערב (מוצאי שבת) כי חלה התקדמות בחקירת הפיגוע הרצחני בשומרון ביום חמישי האחרון. בהודעת השב"כ נמסר כי ביומיים האחרונים התקיים מאמץ מודיעיני ומבצעי לאיתור המעורבים בפיגוע הירי שבו נרצחו איתם ונעמה הנקין הי"ד.

במסגרת זו נעצרו בליל שבת מספר תושבי שכם, בפעילות משותפת של שירות הביטחון, צה"ל ומשטרת ישראל. "ביממה האחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירת הפיגוע", נמסר. החקירה נמשכת וקיים צו איסור פרסום על שאר פרטי החקירה.

אתמול נפצעו אם ובתה באורח קל מזריקת אבנים סמוך לישוב מגדלים. השתיים המשיכו בנסיעה לכיוון מעלה אפרים ונמלטו מהמתפרעים הפלסטינים.

אתמול נפצע קל שוטר משמר הגבול כתוצאה מזריקת אבנים בשער האריות. הוא פונה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם בעיר כשהוא סובל מחבלת ראש ומצבו יציב.

מוקדם יותר אתמול עצרה המשטרה צעיר כבן 25 משכונת שועפט במזרח הבירה, בחשד שניסה לפגוע בכוח משמר הגבול שפעל באזור העיר העתיקה. בתיעוד מצלמות האבטחה ניתן לראות איך הוא משליך לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה.