יוסי דגן בעצרת מול בית נתניהו

15 אלף בני אדם השתתפו (שני) בעצרת מחאה והקפות שניות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על פיגועי הטרור.

באירוע לקחו חלק שרי הליכוד יריב לוין וחיים כץ וראשי המועצות ביהודה ושומרון. "באנו לכאן לצעוק 'די! די!'. לא הלכנו לאובמה או לאיחוד האירופי. באנו לכאן כי ראש הממשלה הוא אחראי", אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן. "מה שהיה לא יהיה יותר. לא ניתן לטרור להמשיך".

הקהל צעק "מוות לערבים" ודגן ענה להם, "אנחנו מאחלים חיים, בניה והתיישבות. נמאס לנו מדיבורים אנחנו רוצים מעשים. אנחנו עומדים כאן ודורשים מנתניהו ביטחון. את אויבי ישראל צריך לרדוף ולפגוע בתשתיות הטרור. להקים ישובים חדשים ביו"ש ובניה בירושלים. לבנות ישוב חדש בין איתמר לאלון מורה".

ראש מועצת שומרון הבהיר, "אני נשאר כאן במדרכה ליד בית ראש הממשלה עד שנראה שינוי ואני קורא לכולם להצטרף אלי. אנחנו מאמינים וחזקים".

אדוה ביטון בעצרת בירושלים

שר הרווחה חיים כץ אמר בעצרת כי "אני מסתכל על האלפים שהגיעו להקפות שניות וגם למחאה על בני בליעל שרוצחים בנו ובאנו לכאן היום חזקים מתמיד ומאוחדים.

"באנו לדרוש ממשלת ישראל לפעול בשני מישורים. להחמיר את תחום הענישה ובמקביל להרחיב את הבנייה בכל יו"ש וירושלים ולהקים ישובים חדשים. אני קורא לנתניהו - תמגר את הטרור, הוא היחיד שמסוגל".

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) נאם בעצרת בכיכר פריז והביע תקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו יאשר הרחבת הבניה ביהודה ושומרון בתגובה לפיגועי הטרור. "מי שחושב שהטרור יכול לנצח אותנו יראה אותנו היום כאן ויבין שאותנו אי אפשר לנצח", אמר לוין. "אני מקווה שהקבינט שמתכנס עכשיו יקבל החלטות ראויות ואמיצות גם יחד".

לדברי לוין, "יש קשר בין הטרור לנאומו של הטרוריסט אבו מאזן. הרשות הפלסטינית והעומד בראשה הם לב הבעיה. מי שמממן טרור לא רוצה שלום. 100 ילדים נולדו בהר ברכה בשנה האחרונה ומול זה, אבו מאזן, אין לכם שום סיכוי. הציונות ידעה תמיד שהמפתח לביטחון הוא התיישבות ועוד הלילה אני מקווה שנשמע אישורי בניה וננצח את הטרור בדרך הכי יהודית שאפשר".

אוריה דגן, אשתו של יוסי דגן

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, קרא לראש הממשלה להילחם בטרור בנחישות ולהחיל את הריבונות הישראלית בכל רחבי יהודה ושומרון. "האם כשאדל (בניטה) רצה עם סכין בגב ושום ערבי לא עזר לה, זה מפגע בודד? כשילדים זורקים אבנים ובקת"בים זה מפגע בודד?אדוני ראש הממשלה, ואני מצטט אותך - 'מה שהולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז זה ברווז'. מאות ואלפים תומכים בטרור. הם אויבים ובאויבים חייבים להילחם.

"הציבור שבחר בך מבקש שתילחם בטרור ולהגן על יהודים בכל מקום שהם", הוסיף דמרי בעצרת הימין בירושלים. ''הדרך היחידה לפגוע בטרור זה לחזק את ההתיישבות. במקום שאין אור יש טרור ותפקידך להוסיף אור בהתיישבות. החל את הריבונות הישראלית בכל יהודה ושומרון".

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, אמר כי "דין המחבלים שרצחו את הזוג הנקין הוא מוות. אני קורא לראש הממשלה ליזום ולא להגיב. לבנות ביו"ש ולהתמודד עם טרור כמו שצריך להתמודד עם הטרור".

הרב אליקים לבנון, רב השומרון, אמר "אני מגיע מצומת בית פוריק, מטרים ספורים מרצח הזוג הנקין ושומעים שם את קול הצהלות של הערבים. אדוני ראש הממשלה שחייל הורג מחבל הוא נחקר על ידי מצ"ח זה לתת את הכלים? חיילים מודחים מתפקידם! האמונה היא התשובה לטרור. צריך לתפוס את המחבלים לפני הפיגוע וזה רק בעזרת הרמת הרוח ולחדש את רוח הגבורה והיא תביא לניצחון עם ישראל".

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ' העביר את לשכתו מבניין העירייה אל מול בית ראש הממשלה בעקבות המצב הביטחוני. "חשבתי שאני אהיה הנפגע האחרון של האינתיפאדה", אמר בהקפות השניות מול בית ראש הממשלה והוסיף "נמשיך להלך בכל העיר העתיקה ובכל יהודה ושומרון. החלטתי לשבת עם יוסי דגן כדי להמשיך לבנות את יו"ש וירושלים. חייבים להתחיל לבנות וגם ברובע המוסלמי. הכל שלנו".

אדווה ביטון, אמה של אדל הי"ד שנרצחה בפיגוע אבנים בשומרון, אמרה "רק לפני שמונה חודשים קברתי את בתי. עד מתי? הגיע הזמן להבין שאנחנו נלחמים מול אויב ולא רק ביו"ש אלא בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו ההורים השכולים לא חיות מחמד שצריך לרחם עלינו. כוחנו באחדותנו. המאבק על ארץ ישראל הוא לא מאבק פוליטי אלא מאבק על האמונה ועל קיומנו בארץ ישראל. עם ישראל חי".

חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) הודיע כי הוא מצטרף החל מהלילה למאהל השומרון מול בית ראש הממשלה. "אנחנו לצד ראש הממשלה במאבק בטרור ולבניה בהתיישבות", אמר בעצרת בירושלים, "אדוני ראש הממשלה אמרת 'יתנו - יקבלו לא יתנו  - לא יקבלו' הם נתנו טרור והגיע הזמן שניתן עונש מוות לראש הנחש. הם זורקים אבן ואנחנו נבנה בית. הם יזרקו בקבוק תבערה ואנחנו נבנה ישוב. הם ירו צרור ואנחנו נבנה עיר".

ח"כ אורן חזן בעצרת בירושלים

הרב אלי בן דהן בעצרת בירושלים